![]() |
|
||||
|
||||
Citaat:
Een frustrerende affaire, als je 't mij vraagt; om nog maar van het signaal naar andere, minder gefortuneerde, bevolkingsgroepen te zwijgen... Citaat:
Maar, toegegeven, uiteindelijk is deze 'verdraagzaamheid' een wilsact, en argumenten moeten vervolgens veel meer gezocht worden in de sfeer van de eigen 'karaktervorming' en het 'morele ik' dan in het loutere economische 'do ut des'... M.a.w., het lijkt mij allesbehalve een 'simpele' vraag om een deftig antwoord te geven op de vraag: 'wat zou ik doen als ik arm geboren was zonder kansen op ontwikkeling en met weinig of geen toekomstperspectief?'... Ik durf van mezelf niet zeggen dat ik vervolgens niet zou gaan denken aan minder-legale activiteiten om het 'te gaan halen waar het zit', al was het maar omdat ik, in tegenstelling tot zovele anderen, van het begin af aan nooit te klagen heb gehad op het vlak van kansen... Maar ik wil tegelijk ook wel genoeg begrip opbrengen voor het feit dat dit standpunt inderdaad wel enigszins 'choqueert'... Doe mij echter in dit laatste geval een lol: zeg dan niet van jezelf dat je verdraagzaam bent...
"Never argue with an idiot, they'll just bring you down to their level and beat you with experience." (c)TB Laatst aangepast door Barst : 28th December 2004 om 01:46 |
|
|
![]() |
||||
Onderwerp | Auteur | Forum | Reacties | Laatste Post |
test uw blokgehalte | Barst | Politiek | 6 | 13th August 2004 04:35 |
De kiezer heeft altijd gelijk? Ja, tarara! | Barst | Artikels & Boeken | 1 | 1st July 2004 03:55 |
'Zure Zondag': een minder oppervlakkige analyse... | Barst | Cultureel-maatschappelijk | 7 | 30th June 2004 11:50 |
Stand van zaken bij regeringsonderhandelingen | Barst | Politiek | 1 | 28th June 2004 21:03 |