![]() |
|
Bekijk Resultaten Peiling: Moslim weigert om zijn vrouw te laten 'verlossen' door een mannelijke gynaecoloog... | |||
Er over! |
![]() ![]() ![]() |
36 | 87.80% |
Culturele eigenheid respecteren! |
![]() ![]() ![]() |
5 | 12.20% |
Stemmers: 41. U mag niet stemmen in deze peiling |
![]() |
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|
|||
|
|||
Wat ik hier over moet denken? Als het een spoedgeval is en de dokter is een man alsjeblieft maak daar dan geen probleem over, de gezondheid van je partner komt toch boven zoiets. Al kan ik wel geloven dat als een moslimman tijdens een routinecheck up zijn vrouw mag verbieden van naar een mannelijke gynaecoloog te gaan kwestie vande culturele eigenheid dan.
|
|
||||
|
||||
![]() Mijn reactie hierop zoals de meesten; ER OVER!
Belgen worden geacht respect te hebben voor moslims en hun geloof. Ik heb zelf ook respect voor deze mensen en weet nogal wat af van hun leefwereld en 'regeltjes' maar dit vind ik echt niet kunnen! Als wij respect moeten tonen voor hun geloof, waarom is het voor deze man dan zo moeilijk om respect te tonen voor zijn eigen vrouw? Want in mijn ogen is hier niet veel sprake van respect als hij liever heeft dat zijn eigen vrouw ligt te creperen van de pijn en ook zijn kindje gevaar loopt door zijn koppig gedrag. Ik snap dat hij dit liever niet heeft volgens zijn geloof maar nood breekt wet. Deze vrouw zal uiteraard in haar dagelijks leven een vrouwelijke gyneacoloog hebben maar kan er dan niet eenmalig een uitzondering gemaakt worden voor de bevalling? Voor deze mensen is dat trouwens hun beroep. Deze man moet zich dus in geen geval bedreigd voelen.. Ik stel mezelf de vraag; als hij de plaats van zijn vrouw zou innemen, zou hij dan ook nog zo moeilijk doen?!.. |