![]() |
|
#1
|
||||
|
||||
Ik ben nooit een goede planner geweest in het middelbaar omdat ik beter onder tijdsdruk kon leren en dus niet goed op voorhand kon werken.
Nu heb ik ook een ruwe planning gemaakt en ik moet toegeven dat het goed werkt. Ik volg ze niet heel strikt, maar alles geraakt wel gedaan. En dat is toch de bedoeling voor de examens. |
#2
|
|||
|
|||
Ik kan gewoon niet zonder een planning. Ik maak een strikte planning over wanneer ik aan welk vak werk. Zo heb ik dus ook "meestal" geen tijd te kort, want ik trek genoeg tijd uit voor een vak. In het middelbaar maakte ik ook geen planning, omdat ik toen niet zoveel taken moest maken. Als ik nu geen planning maak, geraak ik in paniek omdat ik denk dat ik mijn taken niet op tijd afkrijg. Met de examenplanning is dit juist hetzelfde. Ik maak enkele weken voor de blok een planning op, hier kan ik mij echter niet altijd aan houden omdat je in het ene vak meer of minder tijd steekt dan op voorhand gedacht.
|
#3
|
|||
|
|||
In het secundair plande ik ook nooit mijn taken of lessen. Ik maakte ook geen planning voor welke vakken ik welke dag zou samenvatten of dergelijke. Nu in het hoger onderwijs deed ik dit wel en met succes. Dus ik ga mij voor het samenvatten van mijn vakken aan een vaste planning blijven houden, want ik denk dat dit een noodzaak is.
|