![]() |
|
|
|||
|
|||
Ik vind deze cijfers wel beangstigend. Zelf weet ik goed genoeg wat diabetes is, mijn grootmoeder leed aan deze verschikkelijke ziekte.
Ik denk dat inderdaad veel mensen niet weten wat diabetes is en mensen weten denk ik ook niet hoe ze het kunnen krijgen. Laat staan dat ze weten hoe ze het moeten voorkomen. Ik denk dat het wel goed zou kunnen zijn om eventuele campagnes op te starten rond diabetes zodat de bevolking meer weet krijgt over de ziekte. En hopelijk gaan mensen dan toch eens stilstaan bij hun eetgedrag. |
|
|||
|
|||
Diabetes
Deze cijfers zijn echt verontrustend. Deze cijfers duidden er ook op dat we slecht bezig zijn. Dus genoeg lichaamsbeweging en een gezonde voeding, kortom een gezonde levenswijze is toch voor iedereen een must. Niemand wil immers zo'n verschrikkelijke ziekte, die je genoodzaakt om er elke dag mee bezig te zijn..
|
|
|||
|
|||
Reactie
Ik vindt ook dat er wel wat meer informatie moet gegeven worden over diabetes. De meeste mensen weten namelijk niet goed wat dit is en wat voor gevolgen deze ziekte kan hebben. Ik weet zelf heel goed wat deze ziekte inhoudt omdat een vriend van mij met deze ziekte geboren is. Hij heeft dus gewoon 'pech' dat deze ziekte genetisch bepaald is. Maar er zijn mensen die deze ziekte kunnen voorkomen, als ze maar op hun voedsel letten.
In Frankrijk zijn de snoeprekken aan de kassa's verdwenen, dit is een opkomst om obesitas bij kinderen te voorkomen. Misschien helpt dit ook wel diabetes te voorkomen, want minder snoepen is een gezondere levensstijl. Nu nog wachten tot ze in België ook zulk initiatief zullen nemen. |