![]() |
|
|
|||
|
|||
niet van verschieten
Hier moet je absoluut niet van verschieten vind ik. Als je weet hoe jachtig onze samenleving tegenwoordig is en hoeveel men eist van werknemers.
Men moet steeds meer doen in evenveel tijd. En dan verschiet men ervan dat mensen ziek worden van stress, depressief worden, hun job niet meer aankunnen, met burn-outs kampen, cvs krijgen,... |
|
|||
|
|||
Hier schrik ik echt niet van! Ontzettend veel mensen hebben last van stress door te hoge eisen van hun werkgever. Steeds meer mensen krijgen last van een depressie, burn-out of andere negatieve gevolgen van stress. Het is nu eenmaal zo in België: alles moet zo snel mogelijk worden afgemaakt of verwerkt, liefst vandaag nog... Als je dit bekijkt in bijvoorbeeld Spanje merk je een heel verschil. Mañana is het lievelingswoord van de Spanjaarden. Als het werk vandaag niet afgeraakt, zal het morgen of overmorgen wel worden afgewerkt!
|
|
|||
|
|||
Citaat:
![]() Sinds een leerkracht me dit in het secundair inpeperde, zal ik het nooit meer vergeten. En trouwens: als je er eens over nadenkt, 'verschieten' is toch een vies woord, 'schrikken' klinkt veel beter.
|
|||
|
|||
Citaat:
![]() |
|
|||
|
|||
Raar ...
Zeer raar vind ik het dat niemand in de bovenstaante posts iets gezegd heeft omtrent de stress en al datgene wat er bij komt kijken hier op school!
Iedereen zit maar te klagen dat we veel werk hebben en dat moet af zijn dan, dat werkje moet dan weer gepresenteerd worden dan ... Dan verschieten dat een docent een opmerking in de les maakt: "Zie ik het goed, lopen er hier lijken in de gangen?" Ja, maar niet van te feesten maar door de stress die toch wel veel mensen hebben door al het schoolwerk (denk ik). Misschien wat beter planne, maar ook die mensen hebben echt wel nood aan 'vakantie', als we dit ook al vakantie kunnen noemen .... Zoals Karolien al aanhaalde verschiet ik er ook niet van dat, er zijn inderdaad echt veel mensen die 'onbewus' met stress te kampen hebben, maar voor wie het eigenlijk 'normaal' geworden is ... |