![]() |
|
#1
|
||||
|
||||
Ik neem geregeld de eurostar en vind het heel spijtig dat deze niet tot in Antwerpen komt. De Thalys doet dit namelijk wel en die heeft heel veel klanten die de Thalys in Amsterdam of Antwerpen nemen. Dus ik vraag mij af waarom dit voor Eurostar ook niet zo zou zijn.
Ze hadden beter na enkele jaren nog eens geprobeert om de trein te gebruiken, tijden veranderen. De Eurostar heeft als maar meer passagiers, dat heb ik zelf al heel hard gemerkt de laatste 4 jaar. Als trouwe Eurostar-reiziger vind ik het heel jammer dat dit gebeurd want het zijn hele mooie comfortabele treinen. Ik blijf hopen dat ze tot Antwerpen komen ![]() |
#2
|
|||
|
|||
Vraag: Kost het niet nog veel meer om de trein te laten rijden als er geen passagiers genoeg zijn?
De toekomst verkeerd inschatten en dus een trein te veel aankopen, ja dat is ook ondernemen eh. Ik zou er dus niet direct zo'n politiek drama van maken. Maar ja... populistische partijen moeten vaak genoeg kraaien om aandacht te krijgen... ps.: Waarmee ik zo'n fout natuurlijk niet goedkeur, maar ons Inge Vervotte zal hopelijk voor verbetering zorgen. Het zou dom zijn dat zij op zoiets wordt afgerekend, want ze heeft er totaal niets mee te maken.
__________________
Wanneer de zon opkomt, totdat zij ondergaat!
|
#3
|
|||
|
|||
Ik denk ook wel dat het meer zal kosten om een lege trein te laten rijden dan hem te laten roesten. Maar wat ik niet begrijp is dat ze de trein nog gaan verhuren?? Ze zeggen zelf dat er wisselstukken uit gebruikt zijn, dat hij vol graffiti is gespoten en dat de binnenkant er ook maar smerig uitziet. Ik denk niet dat Eurostar Groot-Brittanie er happig op is om dit monster nog te huren.
Het is jammer dat er zoveel geld aan verloren gaat, maar als je het contract getekend hebt, zit je er ook wel aan vast. Een inschattingsfout over het succes van de Eurostar. Dat ze de trein voor wisselstukken hebben gebruikt is natuurlijk maar een schrale troost en een poging om hun fout goed te maken. Het zou al veel beter zijn mocht de NMBS zijn fout gewoon toegeven, zonder dat men naar excuses zit te zoeken om het toch maar goed te praten. |
#4
|
||||
|
||||
Roestige Eurostar rijdt weldra weer
Roestige Eurostar rijdt weldra weer
Het Eurostar-treinstel van de NMBS dat al sedert 2003 in Vorst stond te roesten, is vertrokken. Treinspotters zagen het stel in de richting van het noorden van Frankrijk rijden, getrokken door een locomotief van de Franse spoorwegmaatschappij SNCF. Eurostar gaat de trein inzetten op de bestemming Londen nu de hogesnelheidslijn aan populariteit wint. Eerst wordt het stel opgelapt. Voor de NMBS komt daarmee een eind aan een zware verliespost. Het treinstel werd gehuurd maar stond sedert vijf jaar roest te vergaren. Het huurgeld over die periode wordt geraamd op 23,7 miljoen euro. (red) DeStandaard, 03/08/08 |