![]() |
|
|
|||
|
|||
Ik denk dat het te maken heeft met mijn kind schoon kind. De kinderen kunnen in de ogen van de ouders tegenwoordig niets verkeerd doen. Het ligt altijd aan iemand anders.
Kinderen merken dit zelf ook wel. Daarom zijn ze niet meer bang van de nota's en straffen van de leerkrachten. Ze vertellen er thuis een mooi verhaaltje rond en mama of papa neemt direct de telefoon om te gaan klagen op school. Als kinderen boven leerkrachten worden geloofd, wat kunnen we hier dan aan doen? |
|
|||
|
|||
Volgens mij is er ook een grote kans dat dit aan de opvoeding van de kinderen ligt. Heel wat kinderen luisteren al niet meer naar hun ouders, wat zouden ze dan gaan luisteren naar hun leerkrachten?! Dit is dus ook moeilijker voor de leerkrachten. Ze weten niet meer hoe te reageren om wat te doen. Niemand heeft nog invloed op deze jongeren buiten hun vrienden zelf. Ze luisteren meer naar hun vrienden dan naar ouders en leerkrachten. Ik zeg niet dat dat in elke familie of in elk gezin zo is, maar ik ben er toch wel van overtuigd dat er zo zijn..
|