![]() |
|
#1
|
||||
|
||||
Citaat:
![]() Geldt ook voor producten waarvan je denkt: "Allez, ge verstaat niet dat ze 't voor die prijs kunnen maken!" ![]() Op dat moment weet je eigenlijk al dat er iets van eco(-nom/-log)ische uitbuiting/misbruik aan de knikker zit... ![]()
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you down to their level and beat you with experience." (c)TB |
#2
|
||||
|
||||
Citaat:
![]() Hoewel, met de naam van hun favoriete supermarkt 'Lidl' in de kop is er misschien nog hoop...
__________________
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit. Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..." - Socrates, 2400 jaar geleden... - |
#3
|
||||
|
||||
Marketingkosten liggen heel laag bij deze producten en liggen voor een groot deel mede aan de basis van de lage prijs ervan.
Thing is, bijvoorbeeld, de chocolade van Aldi, komt enkel en alleen uit de fabriek van chocolaterie Jacques. De iced tea komt van bij Lipton, de snoep komt van bij Lami-Lutti. Een voor een gerenomeerde bedrijven die ook voor unilever produceren (trouwens ook niet de meest heilige boontjes), zij het een lichtjes aangepast productieproces en andere verpakkingen voor de low-cost distributeur. Kijk naar de Leo/olé en de Fake-bounty's. Het enige verschil is de verpakking en de verhoudingen van sommige ingrediënten. Voor de rest mag je er gerust van zijn dat dit van net dezelfde band komt gerold. Zelfs Nestlé doet mee ![]() |
#4
|
||||
|
||||
Heb je daar ook een bron voor Wouter?
Want wat je nu zegt, zijn zaken die je niet terugvindt in de promofolders die je wekelijks in de bus krijgt... En euhm, spreekt bovengenoemd artikel jouw argument niet tegen? Een fabriek die zich louter en alleen bezighoudt met broodjes bakken voor Lidl? Het kan zijn dat ik er over gelezen heb, maar ik ben in het artikel geen 'grote' merknaam tegen gekomen. Wat ik ooit wel eens ben tegengekomen op het internet is volgende website: http://www.pesticide.be/pages/pagenl...ri=districhain Denk je dat het toevallig is dat Lidl en Aldi helemaal onderaan staan (met zo goed als geen punten) als het gaat over slogans als 'Pesticiden uit de rekken!', 'Naar een residuvrije omgeving!' en 'Meer bio in ons winkelkarretje!'? Hier nog een klein stukje van dezelfde site: Citaat:
Zoek maar eens naar de zoekterm 'Aldi' alleen nog maar op het forum hier, enkele knipsels uit die artikels: Citaat:
Citaat:
Citaat:
__________________
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit. Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..." - Socrates, 2400 jaar geleden... - |
#5
|
||||
|
||||
Citaat:
Anyways, een snelle zoektocht helpt me al verder http://64.233.183.104/search?q=cache...&gl=be&strip=1 http://www.molblog.nl/Merken/2040 http://www.molblog.nl/marketing/44 etc... Van die Jacques chocolade had'k ook iets gevonden maar ben link intussen kwijt. Citaat:
Thing is, niet zwart-wit denken... Sommige producten in deze winkelketens zijn van dezelfde productieband gerold als zgn A-Merken en worden voor een lagere prijs verkocht, that's all. |
#6
|
||||
|
||||
Citaat:
Ze worden dan wel in dezelfde fabriek geproduceerd, maar dat moet toch met minderwaardige ingrediënten zijn ofzo? Ik kan me inbeelden dat het wel interessant is om die fabrieken te gebruiken aangezien alle infrastructuur daar aanwezig is, maar de kostprijs voor de productie zal toch wel even hoog zijn? Waar zit dan het verschil?
__________________
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit. Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..." - Socrates, 2400 jaar geleden... - |
#7
|
||||
|
||||
Denk dat ook wel om eerlijk te zijn ( je eerder geposte voorbeelden staven dit trwns), de ingrediënten zullen niet enkel in verhoudingen verschillen maar zéker ook in kwaliteit, is de 'beste' meest effectieve manier om de kost laag te houden. Zal een lasagne van Iglo betere kwaliteit groenten/kaas/vlees hebben dan wanneer het onder een B-merknaam wordt uitgebracht? Denk het echt wel, voor een B-merk wordt op de veiling de ingediënten al aan minder dan de helft van de prijs ingekocht. Het zal niet altijd zo zijn, ik herinner me sprake van 'einde productie' waarbij enkel de verpakking verwisseld werd voor de laatste zoveel duizenden stuks die van een band rollen, maar dit is eerder uitzondering dan regel als je het mij vraagt. De consument is ook niet dom en krakhetzelfde voor de helft van de prijs verkopen is een verhaal dat niet lang kan blijven duren.
Kwou gewoon maar zeggen, niet alles dat je koopt in deze winkels heeft een 'lijdensweg' afgelegd waarbij mensen zijn uitgebuit. Ja, ze zijn er wel, maar troost je die vind je net zonet in de GB, Ikea, als in eender welke electronicawinkel. In diezelfde GB zijn trouwens al ggo 's van Monsanto aangetroffen tussen de Maïs en Soja. "Hoe doen ze het voor zo'n prijs" is een belangrijke indicatie denk ik, die fietsen bv, geen excuus voor he Laatst aangepast door Wouter : 12th May 2008 om 21:30 |