actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Posts van vandaag Vragen insturen

Antwoord

Onderwerp Opties Stem op Onderwerp Weergave Modus
Oud 15th October 2008, 20:59
Ivan.Verwerft's Avatar
Ivan.Verwerft Ivan.Verwerft is offline
Registered User

De helft van de bestuurders is echt wel een schandalig hoge hoeveelheid. Dit is ook iets waar weinig aan veranderd kan worden. Pinken zou een automatisme moeten worden bij velen, maar vaak wordt dit als "enkel-als-het-echt-nodig-is" beschouwd.

De resultaten van dit onderzoek is volgens mij gebaseerd op gebruik van de pinkers in ALLE verkeerssituaties. Hoeveel mensen vergeten te pinken bij bloembakken die op de rand van de baan werden gezet om snelheid wat lager te houden? Wie pinkt er iedere keer als hij/zij een fietser voorbij rijdt? Véél mensen vergeten dat dit simpelweg moét. Dan komt daar nog eens bij dat waarschijnlijk en ongelofelijk groot aantal bestuurders af en toe gewoon eens vergeet te pinken wanneer je moet afdraaien (we zijn toch allemaal mensen zeker). Dan zitten we inderdaad snel aan de 50%. Dit komt toch wel alarmerend over en dat lijkt me ook een van de bedoelingen van de onderzoekers. Anders bereikt men immers niemand.
Met citaat antwoorden
Oud 20th October 2008, 16:55
KristofMertens KristofMertens is offline
Registered User

Als je veel op de baan zit, zie je dit inderdaad ongelofelijk veel. Zelf maak ik me ook wel eens schuldig als ik uitwijk voor een fietser of een ander obstakel dat naast (en gedeeltelijk) op de baan staat.
Op rotondes zie je zelden iemand zijn richtingsaanwijzer opzetten. En als er dan toch iemand is, die dit doet, gebruikt hem nog vaak verkeerd ook. Dan zetten ze de richtingaanwijzer op en moeten ze pas binnen 2 straatjes de rotonde af.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Posting Regels

Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:51.