actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > VARIA > Polls
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Posts van vandaag Vragen insturen

Bekijk Resultaten Peiling: Snelheid bij dodelijk ongeval door politie openbaar (laten) maken of niet?
Nee: het is en blijft een ongeluk 8 28.57%
Ja: zo wordt het ongeluk een stommiteit 20 71.43%
Stemmers: 28. U mag niet stemmen in deze peiling

Antwoord

Onderwerp Opties Stem op Onderwerp Weergave Modus
Oud 16th October 2008, 20:47
DeygersEvelien DeygersEvelien is offline
Registered User

Van mij mogen ze zeker en vast de snelheid van een ongeluk openbaar maken. Misschien kan je op die manier aantonen, dat een te hoge snelheid vaak de reden is van het ongeluk..
Ik ken het fenomeen dat mensen 's avonds en 's nachts veel sneller rijden dan dat mag. Maar het wil toch niet zeggen omdat je alleen op de baan bent, dat je sneller mag rijden? Bovendien zijn er net als die snelheidsduivels 's nachts nog enkele andere enkelingen op de baan. Tijdens weekends zijn dat vaak jongeren die uitgaan. De meeste gaan uit met de fietst omdat ze anders geen alcohol mogen consumeren. Dus deze snelheidsduivels houden er misschien geen rekening mee dat er nog wel degelijk enkele mensen wel op pad zijn 's nachts. Ze brengen zichzelf en anderen (en zeker de zwakke weggebruikers) in gevaar.
Enkele weken geleden was ik met de fiets op weg naar een fuif toen een auto echt letterlijk voorbijscheurde. We waren er toen nog over bezig. Iemand van ons moest maar eens per ongeluk van het fietspad raken. Als dat op het verkeerde moment is, heb je als fietser geen enkele kans meer. Verkeersregels - in dit geval snelheidsbeperkingen - gelden altijd, ook 's nachts. Misschien dan nog wel extra. Want dan is het donker, wat je zicht belemmert.
Met citaat antwoorden
Oud 21st October 2008, 21:12
elienvanlimbergen elienvanlimbergen is offline
Registered User

responsible young drivers

De responsible young drivers zijn ook weer volop acties aan het houden om de gevaren van drank en autorijden aan te tonen.
Je kan je voor je een discotheek (of dergelijke) binnengaat een bandje laten ommeten, waarna je geen drank meer krijgt aan de bar. Bij het buitengaan kan iedereen 'in het zakje blazen' en vooral ook de mensen met het bandje rond (om te controleren of ze echt niet gedronken hebben).

Allemaal heel mooi en er zijn ongetwijfeld mensen die teveel gedronken hadden maar dachten van niet. Ik maak mij hier echter wel de bedenking bij dat de mensen die zich dit bandje laten ommeten mensen zijn die vooraf al niet van plan waren om te drinken (en daarna met de wagen te rijden).
Ik hoop dat alle feestvierders echter het tegendeel gaan bewijzen en geen alcohol consumeren als ze met de wagen willen rijden.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Posting Regels

Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:51.