![]() |
|
Bekijk Resultaten Peiling: Frans in de kleuterklas: | |||
Moet kunnen |
![]() ![]() ![]() ![]() |
65 | 65.00% |
Moet niet kunnen |
![]() ![]() ![]() ![]() |
35 | 35.00% |
Stemmers: 100. U mag niet stemmen in deze peiling |
![]() |
|
Onderwerp Opties | Stem op Onderwerp | Weergave Modus |
|
|
||||
|
||||
Op zich is het niet zo’n slecht idee, tenminste als men Frans gaat integreren in recreatieve kaders.
Ik zie niet in waarom een woordje Frans tijdens een tof spelletje sommigen tegen de schenen trapt. Het is niet zo dat men kinderen op 3-jarige leeftijd tweetalig wil maken ofzo. Het gaat meer om een kennismaking met, wat op zich niet slecht is. Wanneer men het tegenovergestelde wil proberen : peuters een lexicon van Franse woorden wil AANLEREN dan ben ik zeker niet akkoord. Tijdens onze lessen Engels kwam er zoiets soortgelijks aan bod; peuters in China leerden al van in de kleuterklas hoe ze breuken moesten oplossen. Dat is natuurlijk niet meer normaal. |
|
|||
|
|||
Ik vind het ook een goed idee om frans al spelenderwijs aan te leren in de kleuterklas. Rond deze periode zijn de kinderen immers enorm taalgevoelig. Het is trouwens algemeen bekend dat hoe later men een taal aanleert, hoe moeilijker het wordt om de taal helemaal onder de knie te krijgen.
Misschien heb ik wel één bedenking; Gaan kinderen naarmate ze het frans toch al redelijk goed beheersen niet de neiging krijgen om Nederlandse en Franse woorden door elkaar halen? |