actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 30th November 2008, 18:43
karenwolput karenwolput is offline
Nog 3 weken in Madrid :)

[QUOTE=Mathias Van der Sanden]Want soms kunnen de uren zo onregelmatig zijn dat als je niet op kot zou zitten, ofwel op school moet studeren, ofwel op café 'moet' zitten.
[QUOTE]

Ik kan zeker begrijpen dat jongeren beroep doen op een leefloon, maar of je genoodzaakt bent om op kot te gaan, dat vind ik nu wel overdreven, net als je 'moet' op café gaan. Daarom is het net goed dat OCMW alles goed onderzoekt. Zo kunnen zij bijvoorbeeld een maximumbedrag geven. Ik vind het bovendien zeer positief dat jongeren die niet kunnen rekenen op de steun van ouders, toch kunnen verder studeren en voor sommigen kan dit wel eens de breuk vormen in de vicieuze cirkel.
Met citaat antwoorden
Oud 30th November 2008, 20:27
Karolien Theys Karolien Theys is offline
Registered User

Ik heb helemaal geen commentaar op het leefloon voor studenten. Maar er zijn altijd profiteurs.. Als je iets zomaar kan krijgen, zijn er altijd mensen die toch maar proberen dat vast te krijgen. Dus ik denk echt wel dat het OCMW geval per geval héél goed moet onderzoeken. Er zijn, net zoals Karen Wolput hieronder zegt, grenzen. Moet een student betaald worden om café te MOETEN zitten. Natuurlijk heeft iedereen zijn sociaal leven nodig, maar ik denk niet dat het de bedoeling is dat het OCMW iemand zijn zware studentenleven zit te betalen. Er zijn genoeg voorbeelden van studenten die al minimum 6jaar doen over een studietraject van normaal gezien 3jaar. Vaak zijn dit mensen die héél graag op café gaan (niet allemaal natuurlijk). Ik denk niet dat het de bedoeling is dat het OCMW daar geld voor voorziet hé!?
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:21.