actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 8th December 2008, 20:23
Eline Bruyndonx Eline Bruyndonx is offline
Registered User

Wie zijn wij om anderen te verbieden om de natuurlijk gang van zaken te beleven? Ik heb het altijd heel vanzelfsprekend gevonden dat mijn grootouders, mijn ouders of andere familieleden seks hebben en ik hoop dat ze dit ook als plezant ervaren.
De vraag die bij me opkwam bij het lezen van deze posts was de volgende. Kunnen we regels over zulke persoonlijke interacties opnemen in de wetgeving? Er zijn natuurlijk al enkele logische wetten omtrent dit onderwerp maar zouden we bijvoorbeeld mentaal gehandicapten kunnen verbieden om zich voort te planten? Een mentaal gehandicapte valt volgens het medisch recht onder het statuut van verlengde minderjarigheid. Zijn of haar ouders kiezen voor hem of haar en beslissen voor de persoon in kwestie.
Mag de wetgeving algemene regels opstellen voor de contraceptie of sterilisatie van deze personen of moet de keuze overgelaten worden aan de ouders of mentaal gehandicapte?
Met citaat antwoorden
Oud 16th December 2008, 15:33
Sanne Van der borght Sanne Van der borght is offline
Registered User

Ik vind het goed da oudere mensen ook nog steeds seks hebben. Seks is gezond in een relatie en zo blijft er dus ook nog wat passie en spanning in hun relatie. Ik heb er zelf ook geen problemen mee als mijn ouders, grootouders, ... seks zouden hebben,zolang ze er niet mee te koop lopen uiteraard, want ik moet dat allemaal niet weten. Persoonlijk vind ik seks ook wel belangrijk in een relatie, dus waarom zouden ouderen dit niet meer mogen? Het is al lang bewezen dat dit goed voor de gezondheid is!
Met citaat antwoorden
Oud 25th December 2008, 12:13
Jens_Cools Jens_Cools is offline
Registered User

Het verwonderd me nu ook niet dat uitgerekend Wilfried Martens openlijk praat over dit onderwerp. Als ik me niet vergis heeft de Oud Premier al verschillende vrouwen versleten en heeft hij nu een vriendin die 10 jaar jonger is, plus dat hij nog enkele jonge kinderen heeft. De gedachte dat mijn grootouders of gewoon oudere mensen in het algemeen nog seks zouden hebben vind ik persoonlijk maar vies. Al vind ik het geen slecht gegeven dat deze mensen het nog doen. Het is al meermaals bewezen dat het goed is voor de gezondheid en dat je er fit door blijft. Dus waarom zouden deze mensen het laten dan? En als het dan al niet goed meer lukt, zijn er nog altijd die 101 hulpmiddeltjes waarop ze kunnen terugvallen. Verder hoop ik dat onze vriend Wilfried Martens, die nu aangesteld is als verkenner in de politieke crisis even goed kan praten over die situatie dan hij over dit onderwerp heeft gedaan..
Met citaat antwoorden
Oud 25th December 2008, 12:35
Dominik_Sebrechts Dominik_Sebrechts is offline
Registered User

Nooit te oud voor seks

Laat me eerst duidelijk stellen dat ik me geen voorstelling wil maken over hoe mijn ouders, laat staan grootouders sex hebben. Dat terzijde gelaten vind ik wel dat mensen langer "jong" blijven. De bomma van 60 die in het zwart gekleed liep is verleden tijd. De reclame speelt daar handig op in. Crèmes voor elke leeftijd, eigen magazines enz. Statitisch gezien is de groep boven de 45 voor de economie heel belangrijk. Ik geloof dat er door meer open over het onderwerp sex te praten men meer bewust is van wat vrijen is. Wanneer dan een politieker, jawel van de conservatieve CD&V hier over praat dan is dit opmerkelijk. Maar wat mij betreft....Mr. Martens geniet ervan!
Met citaat antwoorden
Oud 25th December 2008, 15:07
Lize Holemans Lize Holemans is offline
Registered User

Ik zou me ook niet echt willen inbeelden dat mijn ouders, laat staan mijn grootouders seks hebben.
Dit wil niet zeggen dat het volkomen normaal is! De tijd waarin de kerk ons verbiedt om over seks te praten, is helemaal voorbij. Niet enkel voor de jonge generatie; ondertussen geldt dit ook voor de oudere generatie. Ik denk dat dit ons allemaal een beetje vreemd in de oren klinkt, omdat we het niet gewoon zijn dat zij over hun seksleven praten. Omdat het in hun tijd een taboe onderwerp was, veronderstellen we nu dat het voor hen nog steeds geldt. Wel tijden veranderen, voor zowel jong als oud!
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:12.