![]() |
|
|
|||
|
|||
Waar een wil is, is een weg...
![]() |
|
|||
|
|||
Prijsverhoging
Ik ben enorme tegenstander van roken
![]() Het stinkt verschrikkelijk, het is slecht voor je lichaam én het zorgt voor een gat in je budget! Ik kan dan ook gewoon niet begrijpen waarom je daar met begint. De meeste denk ik dan om "stoer te doen". Ik persoonlijk zou helemaal niet afschrikken van zo'n afbeeldingen. Ik zou dus eerder de prijs van tabak enorm verhogen. Zodat mensen 2x gaan nadenken vooraleer ze een pakje kopen. Maar ja.. Dit voorstel zal ook wel waarschijnlijk zijn nadelen hebben ![]() Het belangrijkste is gwn het besef en de wilskracht van de rokers. Want stoppen met een verslaving... Daar is gewoon karakter voor nodig! En je ziet, er zijn er dus weinig met karakter ![]() |
|
|||
|
|||
Ik snap niet dat het aantal rokers nog kan stijgen.
Iedereen weet toch dat het ongezond is en dat je er ziek van wordt. Dat degene die al roken het niet kunnen afleren kan ik nog begrijpen want het is tenslotte een verslaving, maar dat er nog mensen blijven bijkomen snap ik niet. Ik zou persoonlijk de prijs omhoog halen want dan kunnen pubers dit niet meer betalen en gaan ze er ook niet aan beginnen. Zo kunnen we dit aantal misschien laten dalen. |
|
|||
|
|||
Iemand die rookt heeft er in de meeste gevallen zelf voor gekozen. Maar soms kan het ook zijn omdat er een grote druk is van buiten af. In mijn vriendenkring zijn er maar enkele die roken. Maar je ziet in deze kleine groep van mensen al een stijgende aantal rokers. Het afgelopen jaar zijn er van mijn vriendenkring 30% beginnnen roken. Dit is eigenlijk een schrikwekkende groei.
Roken is een probleem dat je zelf moet oplossen, en niet de maatschappij door het verhogen van de prijs of andere maatregelen. |
|
|||
|
|||
fumer tue ~> pue
Verkoop sigaretten met 576 miljoen euro gedaald
De verkoop van sigaretten is in 2008 met 576 miljoen gedaald tot 11,91 miljard. Het gaat hierbij ook om roltabak. De daling betekent minder inkomsten voor de overheid. Het ging in 2008 om 89,5 miljoen euro minder dan in 2007. (belga/vsv) 06/01/09 10u40 Bron: http://www.hln.be/hln/nl/962/Gezond...o-gedaald.dhtml Ik begrijp niet goed hoe we meer kunnen roken, wanneer de verkoop van sigaretten daalt? Tenzij iedereen natuurlijk in zijn tuin een tabaksplantage heeft aangelegd, want bij mijn weten is de prijs van een pakje sigaretten niet bepaald gedaald?! |