![]() |
|
#1
|
||||
|
||||
Je hebt misschien wel gelijk dat dit heel vaak het geval is allemaal, maar ga niet veralgemenen! Er zijn wel degelijk vrachtwagenchauffeurs die vriendelijk zijn en ook eens aan de kant gaan of je doorlaten. En ook kunnen zij er niet altijd aan doen dat het achterste gedeelte 'wiebelt'. Dit komt denk ik eerder door de vrachtwagens die steeds groter moeten zijn en steeds meer moeten kunnen laden. Met een vrachtwagen rijden kan je volgens mij ook niet onderschatten. Dan mag je nog zo'n goede chauffeur zijn, wanneer een auto vlak voor je op de baan komt en je bruusk moet remmen kunnen er wel eens accidenten gebeuren... Een vrachtwagen kan nu eenmaal niet zo snel stilstaan als een auto en daar houden autobestuurders ook niet altijd rekening mee... Natuurlijk zijn er ook vrachtwagens die schuld treffen en rijden er steeds meer en meer vrachtwagens op de baan, maar ga alstublieft niet veralgemenen.
|
#2
|
|||
|
|||
Er zijn meerdere mensen in het verkeer die alleen maar aan zichzelf denken. Niet alleen vrachtwagens.
Zoals Sofie al zei, er zijn vaak auto's die nog snel voor een vrachtwagen vliegen, de remmen dichtgooien om nog de afrit te kunnen nemen. Ook als auto's nog snel voor een vrachtwagen willen invoegen, en blijkt dan dat het verkeer voor hen vertraagt. Voor het slingeren zijn er ook verklaringen. Soms is het moeilijk om door de wind al 120km/u te rijden, zeker met kleinere auto's. Dan moet je maar eens zien hoeveel wind een grote vrachtwagen pakt. Dan heb je soms ook nog die auto's die tegen 85 km/u voor de vrachtwagens rijden. Op een autosnelweg met 2 vakken, mag een vrachtwagen bij regen en tussen 7 en 19u (ongeveer) niet meer inhalen. Dit is voor hen net zo frustrerend als voor ons als er een taffeltrut tegen 110 km/u op het linkerrijvak blijft hangen. |