![]() |
|
|
|||
|
|||
Mijn mening: Het is volledig absurt vind ik dat je verschillend kan gestraft worden omdat je een rijbewijs hebt of niet.
"Het Grondwettelijk Hof volgde zijn redenering niet. De verplichting voor de rechter om het recht tot het besturen van een motorvoertuig in te trekken, slaat op alle weggebruikers, ongeacht of ze een rijbewijs hebben of niet. Het verbod geldt immers alle motorvoertuigen, ook die waarvoor geen rijbewijs nodig is. " Dit gedeelte is ook absurt: Een fiets is toch geen motorvoertuig??? |
|
|||
|
|||
absurd
Het is inderdaad echt absurd.
Zoals hier vooraf al wordt gezegd is er inderdaad geen verband tussen een motorvoertuig en een fiets. Ten tweede is het ook waar dat er dan discriminatie is ten op zichte van personen die in het bezit zijn van een rijbewijs. Ik kan niet begrijpen waarom men iemand's rijbewijs zou intrekken wanneer die al wandelend of fietsend onder invloed wordt tegengehouden. ik denk dat men vaak al wandelend of fietsend uit gaat omdat men dan weet dat je meer kan drinken. ik denk dat het beter zo is dan dat iemand onder invloed de wagen in kruipt. Natuurlijk promoot ik nu niet dat we allemaal stomdronken rond kunnen lopen en fietsen zonder bestraft te worden, maar het intrekken van het rijbewijs gaat volgens mij een stap te ver. |
|
|||
|
|||
Boodschap aan mezelf: 29 januari: naar TD wandelen
|