![]() |
|
#1
|
|||
|
|||
Inderdaad, dronken chauffeurs en hardrijders kunnen niet hard genoeg aangepakt worden.. . Zijn er dan nog niet genoeg tragische ongevallen gebeurd waarin zulke chauffeurs de oorzaak waren. Het is net zoals Kim zei, ik heb op dezelfde school gezeten en wij hebben daar beelden te zien gekregen van de politie die aantoonden wat er mogelijk kon gebeuren wanneer je in dronken toestand verkeert als je rijdt. Een echt shockeffect heeft dit bij mij losgeweekt. Ik zal nooit achter het stuur kruipen wanneer ik gedronken heb. Ook in mijn vriendenkring wordt dit beaamd. Wij zullen altijd een BOB aanduiden en deze zal zijn plicht dan ook van harte vervullen! Het feit dat mensen met minder dan 2 jaar harder zullen aangepakt worden in de toekomst vind ik niet echt goed. Iedereen gelijk voor de wet. In dronken toestand hebben meer ervaren chauffeurs echt niet meer te teren op hun ervaring hoor. Dat heb ik wel geleerd uit de beelden. En het verlagen van de promille is op zich wel goed maar waarom die niet gewoon verlagen tot 0? Dan kan er nooit nog discussie zijn of iemand al dan niet te veel opheeft.
|
#2
|
|||
|
|||
Ik sta echt wel achter het idee om mensen met minder jaren rijervaring strenger aan te pakken dan anderen. Het is wetenschappelijk bewezen dat alcohol een grotere invloed heeft op het rijgedrag van minder ervaren chauffeurs dan ervaren chauffeurs. Ik zou er dan ook volledig achter staan voor deze beginnende automobilisten de grens op 0.2 promille te brengen. Maar om deze grens ook te hanteren voor ervaren automobilisten is misschien wel overdreven. Ik zou het persoonlijk zeer spijtig vinden moest je met de wagen een stad bezoeken 's middags op een terrasje een biertje drinkt en daarvoor beboet kunt worden. Ik denk dat 0.5 promille voor ervaren chauffeurs en 0.2 voor onervaren chauffeurs een goede grens is. Met mag dan ook niet de fout maken de reglementering vast de leggen op leeftijden maar wel op aantal jaren rijervaring...
|