actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 29th December 2008, 21:57
Kathleen Van Staeyen Kathleen Van Staeyen is offline
Registered User

Ik ben zelf ooit eens gaan kijken naar een voetbalwedstrijd voor de jongste kinderen. Ik was echt geschokt door de verschillende reacties van de ouders. Wat zij allemaal riepen, was echt ongeloofelijk! Het werd duidelijk dat de meeste ouders het plezier van hun kinderen niet het belangrijkste vonden. Met de slogan: “Deelnemen is belangrijker dan winnen!” waren zij duidelijk niet akkoord.

Daarom vind ik het ook geen slecht idee om de ouders op “oudertraining” te sturen. De ouders moeten duidelijk weten hoe ze zich moeten gedragen naast het veld.
Daarnaast vind ik het belangrijkste dat de ouders naar een wedstrijd komen met een andere ingesteldheid. Het winnen moet niet meer het belangrijkste zijn, maar wel het deelnemen. Door deze wijziging in mentaliteit zullen de ouders hun kinderen ook op een andere manier toejuichen. Dit zal hopelijk leiden tot een mentaliteitswijziging bij de ouders.
Met citaat antwoorden
Oud 30th December 2008, 09:26
koenmaes8 koenmaes8 is offline
Registered User

Winnen is belangrijk maar niet het allerbelangrijkste!

Winnen vindt iedereen leuk, maar in de jonge ploegen is dit helemaal nog niet het belangrijkste, er zijn andere elementen van het voetbal die veel belangrijker zijn zoals positiespel... . En dit zien ouders vaak niet! En hiervoor kan de cursus voor de ouders een oplossing voor bieden! Dus ik ben voorstander van deze cursus. Want ook ik heb al vaak gezien hoe het er aan toe gaat.
Met citaat antwoorden
Oud 30th December 2008, 10:24
Jeff Diels Jeff Diels is offline
Registered User

Ikzelf ondervindt hier trainer ook dat de jongsten al moeten presteren. Ik wil dit gerust aanhalen met een voorbeeld. Ik heb als trainer enkele principes en 1 daarvan is dat er minstens 1 training moet gevolgd worden alvorens op zaterdag te mogen spelen. Er was een spelertje dat niet is komen opdagen tijdens de trainingen dus ik selecteerde het ook niet voor de wedstrijd van zaterdag. Plots staat die vader voor mijn neus tijdens de wedstrijd en begint te schelden en te roepen dat zijn zoon moet spelen want dat hij anders niet 'bij den Anderlecht' terecht kan komen. Ik heb hem hierop gezegd dat er ' bij den Anderlecht' meer moet getraind worden als 2 x per week en dat hij daar wel elke keer aanwezig moet zijn.
De vader is furieus vertrokken, de zoon is gewoon naar de wedstrijd blijven kijken en ik vroeg hem wat hij ervan vond dat hij niet mocht spelen. Hij vond het niet leuk zei hij maar begreep het wel. Het was omdat hij niet getraind had die week. Dit verhaal maar om te bewijzen onder wat voor druk sommige jongeren staan om te presteren.
Met citaat antwoorden
Oud 30th December 2008, 10:26
Joost Heylen Joost Heylen is offline
Registered User

Voetballen moet je voor je plezier doen en niet omdat er een druk is van je ouders. Maar soms kan je niet anders. Naarmate de kinderen ouder worden gaan ze zelf hun eigen weg willen bepalen. Maar iets doen omdat je het moet doen kan nooit een goed resultaat hebben.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:03.