![]() |
|
![]() |
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|
|||
|
|||
Oei en ik heb een digibox gekregen voor mijn kerstmis... Deze moet ik na het lezen van dit artikel dus mijden
![]() |
|
|||
|
|||
Niet enkel televisie wekt een gevoel van onzekerheid over het eigen lichaam, uiterlijk op. Ik denk dat dit zich zowat in de hele maatschappij uit. Onlangs op koppen XL een reportage gezien over een reporter die een poging wou wagen om op de cover van een tijdschrift te staan met een foto die niet bijgewerkt was. Uiteindelijk vond ze één tijdschrift dat hieraan wou meewerken. De anderen vreesden voor de verkoopscijfers wanneer hun foto's mankementjes zouden vertonen! Dit zegt genoeg denk ik over hoe de media het uiterlijk eigenlijk perfect maakt. Lezers, kijkers, krijgen dit dan te zien, en ze veronderstellen dat die perfectie normaal is.
|
|
|||
|
|||
Het is inderdaad zo dat ons zelfbeeld een seriues stuk daalt als we naar tv kijken! We denken er natuurlijk niet over na dat dit alles geretoucheerd is;-)
Als je al die reclame beziet over schoonheidsproducten zou je je nog slecht gaan voelen als je dit allemaal niet gebruikt. Ik heb overlaatst een reportage gezien over een model dat graag een coverfoto zou laten maken, maar hij mocht niet geretoucheerd worden. Zij heeft bijna elk magazine afgebeld en had maar één boekje gevonden. Dit zegt veel over onze maatschappij niet? |