![]() |
|
#1
|
||||
|
||||
Ik haalde 20/25 op de test, wat ik toch wel te laag vind!
Maar voor jongeren vind ik een hoge score nog belangrijker (al is die voor volwassenen ook zeker heel belangrijk) omdat zij vaker blootgesteld worden aan het verkeer met de fiets. Ik merk vaak als ik naar school rijd dat kinderen het idee hebben overal en altijd voorrang te hebben. Soms rijden ze met 6 naast elkaar over de rijbaan of steken ze willekeurig over zonder enig signaal te geven. Een dergelijk initiatief is dus zeker goed! |
#2
|
|||
|
|||
Ik vind dat je je niet alleen moet baseren over of ze hun theorie kennen. Ikzelf ken ook niet het hele verkeersreglement meer maar wil dit zeggen dat je daarom een slechte bestuurder bent? Nee toch. Wanneer mensen effectief in het verkeer zitten zal men zien dat men toch hoger scoort dan het cijfer dat nu bekend is.
|
#3
|
|||
|
|||
Mijn score was 19/25. Als ik terugdenk aan de periode dat ik zelf mijn rijbewijs nog niet had. Was ik veel roekelozer met mijn fiets. Oversteken zonder te kijken... De auto's moeten maar stoppen denk ik. Nu enige tijd later en veel wijzer denk ik hier helemaal anders over. Ik kan mij serieus opwinden over fietsers die de baan over steken zonder te kijken. Ochja ze zullen hier wel in veranderen waarschijnlijk.
|
#4
|
|||
|
|||
Ik haalde een laag resultaat vind ik zelf 18/25, tegenwoordig fiets ik de laatste tijd weinig maar weet de regels nog goed. Sommige vroegen die ze op de test stelden zijn situaties waar ik nooit ben in geweest maar dat is geen excuus voor mijn laag resultaat. Ze moeten jongeren wat meer verkeersles geven in plaats van alleen in het basisonderwijs zoals ik dat heb gekregen. IK kreeg alleen een kleine herhaling toen ik voor mijn theoretisch rij-examen les moest volgen. Ze moeten hier iets aan doen voor er slachtoffers vallen.
|