actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 20th February 2009, 06:46
Jente Brughmans Jente Brughmans is offline
Registered User

Meneer,

Excuseer,maar tijden veranderen en mensen veranderen. Je kan je kinderen wel opvoeden, maar die gaan het zeker niet meer pikken als ze niet meer samen mogen slapen. Ook de kledij is een discussiepunt. Meisjes van 16 jaar ga jij niet meer bevelen om met een " trui met hoge kol" naar buiten te gaan en dan te hopen dat ze braaf een cola drinken in plaats van een cocktail. Tijden veranderen en de invloed van "een subcultuur" kan veel veranderen voor jongeren hun gedrag. Ik geef een voorbeeld: " Als jij niet me die jongen slaapt, hoor je er bij ons niet meer bij, want iedereen in ons groepje heeft al met een jongens seks gehad." Als een tiener van 15 of 16 dit hoort, gaat die zowiezo over tot actie, want erbij horen is vandaag de dag heel belanrijk of hebt u nog nog nooit gehoord van forming en storming! Wel dan moet u zeker de lessen leefsleutels maar eens volgen!
Met citaat antwoorden
Oud 20th February 2009, 13:16
Believing Bart Believing Bart is offline
99% leerkracht

Citaat:
Ik geef een voorbeeld: " Als jij niet me die jongen slaapt, hoor je er bij ons niet meer bij, want iedereen in ons groepje heeft al met een jongens seks gehad." Als een tiener van 15 of 16 dit hoort, gaat die zowiezo over tot actie, want erbij horen is vandaag de dag heel belanrijk...

En dus pleit jij voor: Het is nu eenmaal zo, laat ze maar begaan?

Groepsdruk en conformisme zijn er inderdaad en dat uit zich op veel aspecten, maar als het al zo erg dat ook het seksuele aspect wordt opgedrongen door de groep, is het dan niet aan ouders om in te grijpen? Ik zou zo denken dat je seks hebt als je daar zelf klaar voor bent en niet als de groep dat wil...

Ik hoor jou precies zeggen: in deze tijd mogen ouders geen grenzen meer stellen dus we accepteren dan maar alles. Is dat nu niet net het probleem van onze waardeverarming bij de jeugd? Het feit dat jongeren op hun 12-13 nog vaak impulsieve dingen doen en tegenwoordig mogen we daar als ouders niets van zeggen of ze daar niet tegen beschermen. Ja, uit fouten leer je, dat is waar, maar ik zou het liefst van al willen dat mijn zoon/dochter niet de fout maakt om impulsief snel seks te hebben en daar dan later spijt van te hebben. Wat denk jij?
Oud 20th February 2009, 13:43
Ann Van der Flaas Ann Van der Flaas is offline
Registered User

Ik steun Bart zijn mening 100%! Ik zou het niet beter kunnen verwoorden...

Trouwens, ik heb nog een hoop broertjes die 'jonger' zijn, en die moeten thuis niet voorstellen om hun vriendinnetje te laten komen slapen hoor! En ik ken wel meer gezinnen waar dit niet zomaar mag (als het al mag)... Dus ik denk dat de veralgemening van Jente hier niet terecht is. Ook wat kleding betreft... ja, er zijn waarschijnlijk wel pubers die zich niets aantrekken van de mening van ouders, maar er zijn er zeker ook die wel 'gehoorzamen', is het niet naar de ouders dan is het naar grote zus (met meer levenservaring)...

Met mijn kinderen (als ze er ooit zullen zijn) zal het toch niet waar zijn... ik laat mij als ouder echt niet op m'n kop zitten... veel van de opvoeding hangt van hoe je er aan begint... je moet het respect van je ouders ook verdienen... en je moet je kinderen vertrouwen schenken... een goed evenwicht...
Oud 20th February 2009, 13:53
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator

Citaat:
Orgineel gepost door Jente Brughmans
Meneer,

Excuseer,maar ...

Allez Bart, ik begrijp dat de jongere studenten ontzag hebben voor een derdejaars, maar of ze nu meteen 'meneer' moeten gaan zeggen...??
Oud 22nd February 2009, 12:26
Evy Van den Schilden Evy Van den Schilden is offline
Registered User

ik maakte me ook die bedenking.

Bart, ik steun je ook volledig! Als ouder moet je je verantwoordelijkheid (durven) nemen en daarbij horen nu eenmaal afspraken en regels. Je kan je kind/puber/jongere niet steunen en stimuleren zonder eerst duidelijk te sturen.

Waarschijnlijk zal je veel verwijten naar je hoofd geslingerd krijgen van je opgroeiende puber die niet dat (duidelijk te) korte rokje mag aan doen én verantwoording moet afleggen naar waar hij gaat én waarschijnlijk vroeger dan haar/zijn vrienden thuis moet zijn. Als ze later op die periode terugblikken zal dit met enig begrip zijn en zullen ze je dankbaar zijn.

Nog een belangrijk item hierbij, we mogen onze 'maatregelen' niet beperken tot de meisjes. Onze zonen moeten zich bewust zijn van hun gedrag en ook zij moeten leren omgaan met beperkingen. Meisjes (en alle andere levende wezens) dienen ze met respect te behandelen! Zo zal mijn zoon niet iedere week met een ander meisje moeten thuiskomen. Ach ja, als je je kinderen genoeg 'ethisch besef' meegeeft van in de wieg, zodat ze ermee opgroeien, ben ik ervan overtuigd dat je ze zelfs niet zoveel beperkingen zal moeten opleggen. Ze zullen die dingen dan wel vanuit zichzelf aanvoelen en weten dat als ze ergens raad over nodig hebben, je altijd voor hen klaar staat.
Met citaat antwoorden
Oud 28th March 2009, 12:16
Stef.Berghmans's Avatar
Stef.Berghmans Stef.Berghmans is offline
Registered User

Alfie Patten (13) toch geen vader

Een DNA-test heeft aangetoond dat de 13-jarige Britse jongen Alfie Patten toch niet de vader van Maisie is, dat schrijft 'The Mirror'. Volgens Alfies moeder is de jongen er kapot van.
Het nieuws dat Patten op 13-jarige leeftijd al een dochter had, zorgde voor een schokgolf in Groot-Brittannië. Maar al snel bleek dat de jongen niet het enige vriendje was van de 15-jarige mama Chantelle. Andere tieners beweerden dat zij de vader waren. Een DNA-test van 300 pond moest uitsluitsel brengen.

Het nieuws is een grote schok voor Alfie die overtuigd was dat hij de vader was na een nacht seks met Chantelle. Hij vroeg zelf een DNA-test om zijn gelijk te bewijzen.

Chantelle beweerde eerst dat Alfie de enige jongen was met wie ze seks had. Maar tegen haar halfzus bekende ze toch dat er meer jongens in aanmerking kwamen voor het vaderschap. Twee van die jongens, de 14-jarige Tyler Barker en de 16-jarige Richard Goodsell, verklaarden dat ze ook seks hadden met Chantelle rond de tijd dat ze zwanger moet zijn geraakt.

Het is nog niet bekend wie nu wel de vader is van Maisie.

Bron: De Standaard
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:32.