![]() |
|
![]() |
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|
|||
|
|||
Onterecht of niet?
Ik vind dat je een leerlingen niet bij het minste kunt buiten zetten. Dit is geen oplossing bieden aan het probleem. Dat is het probleem verplaatsen naar een andere school, maar dat is een nood oplossing. Ik las vandaag in de krant dat ze al eens een keer een grap hadden uitgehaald. Ze hadden tandpasta onder een deurklik gesmeerd. De andere leerling heeft al eens een strafstudie gehad omdat hij met een bureaustoel rond reed in de gang. Zij beweren dat ze geviseerd worden.
Ik vind met de informatie die ik heb dat een uitsluiting van de school wel overdreven is. Het is misschien wel een grap die je niet mag tolleren maar er zijn zeker realistischere oplossingen dan deze. |
|
|||
|
|||
Ik verschiet hiervan. Voornamelijk omdat ik leerlingen ken die heel wat meer uithalen. Een sleuteltje verstoppen is daartegen echt niet erg. Maar er is wel een verschil tussen verstoppen en stelen. Ze zeiden dat ze de sleutel wilden teruggeven dus dan komt het neer op verstoppen.
Als leerkracht vind ik dat je meer tollerant moet zijn. Oké ik kan het best begrijpen dat je grijze haren krijgt na enkele jaren in het onderwijs en dat je steeds sneller feller reageert. Maar één van onze criteria is dat we altijd objectief tegenover van leerlingen moeten blijven. Met andere woorden: het verleden laten rusten. Die twee hebben beide al hun straf uitgezeten voor hun vorige daden. De directie en de leerkrachten zouden eigenlijk (technisch gezien want in de praktijk loopt het meestal anders) enkel en alleen rekening mogen houden met wat er op dat moment gebeurt. |