![]() |
|
|
||||
|
||||
Citaat:
Die spoorwegovergang is inderdaad bekend voor het lange wachten. Dat is omdat de bareel al naar beneden gaat wanneer de trein pas vertrekt in het station of nog voor die trein moet vertrekken. Tegen dat de trein dan daar is, heeft die nog weinig snelheid en duurt het wachten daar inderdaad zeer lang. Ik blijf toch ook braaf staan wachten. Je kan nooit weten, zoals de reclame wel aantoont. Ik hoop dat de reclame bij een aantal mensen de ogen opent. Bij een aantal zal het niet werken, maar dan hebben ze misschien toch een aantal levens 'gered'. Iets is beter dan niets! ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Dit is natuurlijk een post over België, maar ik vind het toch gepast dat ik hier een reactie zet met het oog gericht op Duitsland.
In Duitsland is er namelijk ook zo een spot lopende. Een persoon die met een moto rijdt, vliegt zowaar door het rood. Wanneer hij halverwege het kruispunt is wordt hij verrast door een auto. Dit zorgt voor een ongelofelijk crash waarbij het net is alsof de bestuurder van de moto wordt weggeslingerd als een pop. Hierbij laten ze dan nog weten dat dit allemaal echt is en dat de motorrijder in dit geval nog leeft. Ik hoop dat dit niet nog escaleert of evolueert in andere landen. Voor mij is het zeer makkelijk. Rijden door het rood of doorheen slagbomen rijden, het is zoals all-in gaan met poker. Ofwel heb je alle geluk en geraak je er doorheen. Ofwel ben je alles kwijt! |
|
|||
|
|||
Ik moet eerlijk toegeven dat ik vroeger ook wel eens tussen de slagbomen fietste. Als kind besefte ik niet welke risico’s ik toen nam. Nu doe ik dat niet meer en wacht ik zelfs tot het rood licht uit gaat. Niet vanwege de campagne maar wel omdat ik het gevaar ben gaan zien.
Het ergste is vaak bij zulke acties, dat je niet jezelf maar ook andere kan kwetsen. Misschien wel niet fysiek maar dan toch mentaal. Als treinchauffeur moet enorm erg zijn als je iemand op het spoor ziet staat maar je weet dat je niet meer kan stoppen. Dit draag je je hele leven bij je. Ik begrijp ook niet dat sommige chauffeurs dit doen met andere passagiers in de wagen. Zo breng je wel een hele hoop levens in gevaar. |