![]() |
|
#1
|
|||
|
|||
Citaat:
Caroline vertelde mij er deze middag over aan tafel. Dat strafpunten systeem lijkt mij eigenlijk nog niet zo slecht. Je weet wat je te wachten staat en je hebt een limiet. Wat ik me wel afvraag is of ze met de gsm-bellen hetzelfde aantal strafpunten geven als door het rood rijden bijvoorbeeld? Zou feitelijk gezien toch niet logisch zijn? |
#2
|
|||
|
|||
Eigenlijk schrik ik wel van deze cijfers...
En het aantal blijft toch stijgen ook al stijgen de boetes?? Vreemde situatie... Ik bel zelf nauwelijks in het verkeer, omdat ik het zeer onveilig vind. Als ik dan al bel is dit op een baan waar je tegen eenzelfde snelheid rijdt en het er voor het eerst niet naar uitziet dat je moet schakelen... Ik heb nu al meer dan een jaar mijn rijbewijs en ik heb denk ik 2à3 maal gebeld achter het stuur... Dit is zelfs al te veel en dat weet ik ook, ik probeer het bellen dan ook tot een minimum te beperken... Wat de boete van €100 betreft, ik vind dit niet te hoog, het is nu eenmaal gevaarlijk om achter het stuur te bellen. Doe dit dus niet is de boodschap! |
#3
|
|||
|
|||
Oké, mijn mening verschilt duidelijk met die van anderen... Ik wil ook even duidelijk maken dat ik niet constant bel achter het stuur. Dit gebeurt gewoon af en toe, en bovendien bel ik enkel als ik op een rechte baan rij. Het is immers niet verantwoord te bellen als je constant moet afslaan of moet schakelen. Daarnaast houd ik steeds, als ik bel, een hand aan mijn stuur. Ik zal dus noooit zonder handen rijden. Zo'n bekwame chauffeur ben ik nu ook weer niet..
Langs de andere kant begrijp ik die hoge boete wel. 100 euro kan je immers niet vergelijken met een mensenleven. Zover had ik immers niet nagedacht.. Met dat in het achterhoofd is 100 euro niets! |
#4
|
|||
|
|||
Bij mij valt het ook al wel is voor dat ik bel als ik achter het stuur zit... Maar dat is nu niet het geval als ik op de autostrade ofzo rijdt. Meestal is het inderdaad zoals Evy dat ik bel wanneer ik in de lange wachtrij sta, om te melden dat ik wat later zal zijn, en dan is bellen toch veiliger dan een smsje sturen.
Maar eten ofzo mag dat dan in de auto? Want daar gebruik je toch ook je handen voor? en hoeveel mensen eten er niet in de auto? Als je je verveelt en je geraakt gefrustreerd moet je eten, dat is bij mij toch zo, maar worden hier eigenlijk boetes voor uitgedeeld? |
#5
|
|||
|
|||
Ik kan niet zeggen dat ik nooit bel achter het stuur. Toch vind ik een boete van 100 euro wel op zijn plaats. Als ik een boete zou krijgen, ik zou er geen drama van maken want ik heb het dan toch maar zelf gezocht.
Het is nu wel niet zo dat ik constant bel in de auto en soms zet ik mij even aan de kant van de weg of op een parkeerplaats om daar dan even verder te bellen. |
#6
|
||||
|
||||
Vandaag nog bijna overhoop gereden door een buschauffeur die aan het bellen was. Voor alle duidelijkheid: Ik was al bijna halverwege het zebrapad toen de bus er kwam aangevlamd en ik ben terug moeten rennen, anders had ik eronder gezeten.
Als dat niet schandalig is. Die boetes mogen van mij VEEL hoger liggen! |
#7
|
|||
|
|||
Laat mij beginnen met te zeggen dat ik ook wel eens zondig tegen dit onderwerp. Maar ik snap eigenlijk niet zo goed waarom een bluetooth kit wel zou mogen en een gsm toestel in de hand niet. Als je aan het bellen bent heb je één hand minder, die heb je niet nodig om te remmen, klopt, toch?? Je moet niet schakelen als je remt, en schakelen gaat, hetzij moeilijker, met één hand als het echt nodig is. Nu wil ik niet zeggen dat je de afdaling van een bergpas al bellend moet gaan doen natuurlijk!
Moesten er nog mensen het niet eens zijn: wat dan met een automatische versnellingsbak ![]() En dan, back to the point, is bellen via bluetooth niet even afleidend dan gewoon via een gsm toestel? Je bent toch ook met je gedachten elders, of niet soms? |