![]() |
|
![]() |
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|
|||
|
|||
Wat een prachtige foto's! Als je daar naar kijkt weet je pas hoe klein we als mensheid zijn. Wat een miniscuul object is de mens dan ten opzichte van deze gigantische ruimte en energie.
We gaan nog zo veel moeten leren en ontdekken. Toch kreeg ik daarstraks kippevel toen onze landgenoot Frank De Winne zijn reis begon voor een verblijf van 6 maanden in de ruimte. Ook al draait het ISS rondjes om de aarde op slechts een hoogte van +- 400km. Het is en blijft een onwaarschijnlijk knappe prestatie en getuigt van de onbegrijpbare menselijke drang naar meer kennis... |
|
||||
|
||||
Dit zijn inderdaad prachtige foto's.
Maar... Is het niet zo dat al die 'objecten' er voor het blote oog helemaal niet zo spectaculair uitzien? Als ik me niet vergis komt al die kleurenpracht van de speciale sensoren in de telescoop die ook ultraviolet, infrarood en andere straling waarnemen. Afhankelijk van de intensiteit van de straling verschilt te kleur.
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit. Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..." - Socrates, 2400 jaar geleden... - |
|
|||
|
|||
Amai! Ik kan er niet meer over zeggen... Heel mooie foto's! Die ga ik wel eens tijdens een stageles gebruiken!
|
|
|||
|
|||
Sommige foto's zijn inderdaad een composiet afbeelding van zichtbaar licht, uv-straling en x-ray imaging. Maar er zijn ook zeker afbeeldingen die enkel in zichtbaar licht zijn weergegeven. Ik denk dat de afbeeldingen van sterrenstelsels de grootste kans hebben om alleen in zichtbaar licht te zijn.. Natuurlijk is een composietafbeelding altijd spectaculairder
![]() Dit gezegd zijnde, het zijn inderdaad adembenemende foto's. Dat die Hubble nog maar meer van zulk moois produceert ![]() |