![]() |
|
Bekijk Resultaten Peiling: Hoe reageren op racistische mail van vriendin? | |||
Zeggen dat ik hiermee niet gediend ben... |
![]() ![]() ![]() ![]() |
30 | 73.17% |
Niets van zeggen, vriendschap niet op het spel zetten... |
![]() ![]() ![]() ![]() |
11 | 26.83% |
Stemmers: 41. U mag niet stemmen in deze peiling |
|
Onderwerp Opties | Stem op Onderwerp | Weergave Modus |
|
||||
|
||||
Ik kreeg enkele weken geleden van mijn schoonbroer - en tevens erg goede vriend - een gelijkaardige mail in mijn mailbox (zie onderaan).
Aangezien hij maar al te goed weet hoe ik over zoiets denk, heb ik hem hieromtrent ook even volgend replytje gestuurd: [Insert naam], wil je aub volgende keer zo'n racistische prietpraat niet meer naar mij doormailen? Ik walg namelijk van zulke kortzichtige, bevooroordeelde en onverdraagzame uitspraken zoals hieronder. Als het dan nog zou kloppen, maar de helft van wat er staat is totaal van de pot gerukt en slaat nergens op. En over de taalfouten van iemand die beweert dat hij/zij zo vlot de Nederlandse taal beheerst zal ik maar zwijgen... Uiteraard ken ik mijn schoonbroer vrij goed en weet ik dat hij zich door mijn reactie niet beledigd zal voelen, hij kent me goed genoeg om zo'n reactie te verwachten. Zo zou ik op de mail van jouw ex-collega (ken ik haar? ![]() Anderzijds, het kan natuurwelijk wel humoristisch bedoeld zijn. Ik vind het persoonlijk niet grappig, maar ik vind dat er onder het mom van humor wel veel gezegd mag worden. Zelf durf ik volgende erg groffe grap na een 'disclaimer' wel eens ten berde brengen: Citaat:
Hier de betreffende mail: Citaat:
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit. Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..." - Socrates, 2400 jaar geleden... - |