actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Posts van vandaag Vragen insturen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Stem op Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 28th October 2009, 14:16
Tine.Suykerbuyk Tine.Suykerbuyk is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Essen
Posts: 75
Persoonlijk vind ik dat de telecomverdelers in deze zaak niet de enige schuldigen zijn. Je bent zélf immers verantwoordelijk voor je daden.
Er worden nu eenmaal verleidelijke acties gedaan en promoties aangeboden, maar de telecombusiness is er een als een ander.

Er wordt in het artikel geschreven over 'de zwakkeren in de maatschappij'. Ook zij zijn nog in staat om redelijk kritisch te oordelen, zoniet staat er in de meeste gevallen wel iemand klaar om hen de weg te wijzen.
Ook jongeren trappen vaak in 'de val', maar uiteindelijk is dat eigen aan de leeftijd en doet ze dat op alle vlakken...
Het voorstel om schriftelijke contracten op te stellen, lijkt me wel goed. Zo heb je op papier alle afspraken staan, die je nog eens rustig kan nalezen alvorens te tekenen.

Het is gewoon zaak jezelf genoeg te informeren en jezelf te kennen. Als je weet dat je zo'n dingen niet goed begrijpt of dat je jezelf snel laat gaan door veel uren te bellen, dan neem je geen abonnement...

Meer transparantie is dus nodig, en eventueel een campagne om de consument meer bewust te maken van de eigen acties en van de valkuilen van deze specifieke reclame.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 4th November 2009, 12:26
Catharina.Michiels Catharina.Michiels is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Turnhout
Posts: 63
Telecomverdelers toch schuldiger als klant

Natuurlijk zijn telecomverdelers niet de enige schuldige in deze zaak. Ja, je beslist zelf of je een abonnement wil of niet. Maar die telecomverdelers kunnen zo manipulatief zijn, dat je verblind wordt door hun mooie woorden en geen nee meer zegt. De gemiddelde Belg met een verstand dat veel gebruikt wordt (zo zal ik het maar zeggen), trapt niet in zulke gevallen. Tenzij natuurlijk de promo je goed uitkomt en je weet waar je aan begint. Maar er zijn mensen die nogal naďef zijn en het vertrouwen in andersmands handen leggen. Terwijl die telecomverdelers helemaal niet te vertrouwen zijn. De klant is dan meestal de dupe.

Maar wat de mensen meestal niet weten of wat hun niet gezegd wordt, is dat ze 7 werkdagen de tijd hebben om hun abonnement op te zeggen.

Achteraf wanneer je toch niet tevreden bent over het abonnement en je het toch wenst stop te zetten, zonder opzegkosten te betalen. Dan kan je nog altijd naar de ombudsdienst voor telecommunicatie gaan. Dat zijn dingen die ook veel mensen niet weten en waarop telecomverdelers de klant attent moeten maken. Als iedereen dit wist, zou er zoveel commotie niet zijn rond dit onderwerp. Ale dat vind ik toch.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Posting Regels

Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumsprong


Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:45.


Powered by: vBulletin Version 3.8.14 by DRC
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.