actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Posts van vandaag Vragen insturen

Antwoord

Onderwerp Opties Stem op Onderwerp Weergave Modus
Oud 14th November 2009, 16:26
Eva Thijs Eva Thijs is offline
Registered User

'Belg is gehecht aan rood-wit'

Ik persoonlijk vind dat de huidige kleur van de belgisce nummerplaten behouden moet worden, witte plaat met rode letters en cijfers. Het is typisch voor België. Maar als het inderdaad duidelijker is om zwarte letters te nemen, dan berijp ik dat er mensen zijn die dit willen aanpassen. Maar ik denk dat veel mensen er niet mee eens zullen zijn dat ze moeten betalen om een nieuwe nummerplaat te laten maken, zij hebben immers niet gekozen voor deze nieuwe platen. Ik denk dat hier nog veel over geruzied zal worden bij de bevolking en binnen de politiek.
Met citaat antwoorden
Oud 14th November 2009, 16:38
Anne Van den Bosch Anne Van den Bosch is offline
Registered User

Dat er binnen 1 land eenzelfde nummerplaat moet zijn, daar ben ik voorstander van.
- Waarom mogen sommige mensen nu hun initialen op hun plaat laten zetten? (wel tegen betaling natuurlijk)...
- Er zijn ook nog hele ouder nummerplaten in de omloop, misschien moeten ze eerst die er al eens tussenuit halen.
- Dan zijn er in België ook nog de garageplaten, de witte met groene tekens, die mogen er van mij ook gerust tussenuit gehaald worden, daar wordt toch alleen maar misbruik van gemaakt!
Verder heb ik precies nog nooit een Nederlandse nummerplaat in wit-zwart gezien, of wel?
In België waren alle cijfer-lettercombinaties van de huidige nummerplaten onlangs opgebruikt, waardoor men de cijfers en letters van plaats zijn gaan wisselen om verder te kunnen.
Als ze voor heel Europa eenzelfd principe willen gebruiken, dan zullen die combinaties toch ook spoedig op zijn? Er is wel een teken extra ter beschikking, maar België is 1 land, Europa is een héél continent!
Met citaat antwoorden
Oud 14th November 2009, 16:59
hannes.corten hannes.corten is offline
Registered User

Ik ben ook voor het behoud van de rood-witte nummerplaten. Ik denk inderdaad dat het gewoonte is, maar waarom zouden we dit veranderen als de lidstaten zelf de kleuren mogen kiezen. Ze zeggen dat het duidelijker is, maar ze zijn al zo lang aan het flitsen op rood-witte nummerplaten, dus dat zal wel gaan zeker.
Te zeggen dat de nummers snel zullen op zijn,is niet zo slim volgens mij. Je kan dezelfde tekens hebben maar van een ander land zijn, dan is het nog duidelijk wie er geflitst is ,want het landsteken staat op de nummerplaat.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Posting Regels

Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:30.