![]() |
|
![]() |
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|
|||
|
|||
Ik vind dit een zeer goed initiatief, op drinken achter het stuur kunnen ze niet streng genoeg zijn. Elke ongeval met een dronken chauffeur is er een dat vermeden had kunnen worden.
Het is te hopen dat deze acties niet toch oudjaar beperkt blijven en dat ze in de weekends ook nog wat strenger worden. Want waar je ook gaat, je ziet toch veel mensen die teveel gedronken hebben met de auto vertrekken. Dit zou toch echt niet mogen! |
|
|||
|
|||
Met de verkeersongevallen van afgelopen weken in het geheugen kan ik zulke acties enkel toejuichen. Maar zoals al werd gezegd: ik ken inderdaad ook mensen die gewoon op de hoogte worden gebracht, en sluipweggetjes nemen. De politie moet op de hoogte zijn van zulke dingen, en dus vind ik controles op minder drukke wegen, woonwijken ook wel essentieel. Niet enkel de uitgang-zones moeten worden gecontroleerd! Want, kwamen de studenten vorige week om het leven in een uitgangsbuurt? Volgens mij niet. Ofwel heb ik dit mis begrepen. Ik vind het trouwens ook een pluspunt dat men de bevolking alvast inlicht over de toenemende controles; dit zal een zeker schrik-effect opwekken en mensen aansporen toch 2x te denken alvorens een pintje te drinken.
|
|
|||
|
|||
Ik ga akkoord met de vorige reacties. Op rijden onder invloed kan je niet streng genoeg staan en hiervoor moeten ook de bijhorende straffen gelden. Zoals Emma ook aanhaalt, is dit toch geen waterdicht systeem. Met de communicatiemiddelen van nu, wordt iedereen wel op de hoogte gehouden waar ze controles staan te doen. Zo wordt er toch nog maar enkelen bereikt. Aan het feit dat die communicatiemiddelen er zijn, kunnen ze niet veel doen. Daarom juich ik het alleen maar toe om zoveel mogelijk controles uit te voeren.
|