![]() |
|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
||||
|
||||
Pesten in de ergste vorm... Of het aan de opvoeding ligt durf ik enigszins in twijfel trekken, gebasseerd op mijn eigen ervaringen.
Ik kende vroeger een jonge die een zeer goede opvoeding genoot. Twee liefhebbende ouders die hun beide zonen probeerden op te voeden tot goede kinderen. Ze gingen mee naar de voetbalmatchen kijken van de kinderen en gingen naar de bezoekdag op kamp (Scouts of Chiro ontsnapt mij). Toch zijn deze twee kinderen reeds op zeer jonge leeftijd begonnen met het peste van kinderen... De oudste van de twee werd in het 5de leerjaar uit school gesmeten omdat hij een kind van het 1ste zonder enige reden in comma geslagen had. Het bloed van dat jongetje was nog zeker 3 jaar zichtbaar op de speelplaats!! De jongste van de twee zat bij mij in de klas... Hij had vanaf dag 1 iets tegen mij en heeft dat tot op de dag van vandaag nog steeds. Zijn gedrag is in die 17 jaar eigenlijk nog niet veranderd. Nog steeds dezelfde opmerkingen, dezelfde scheldnamen,... Kinderen die pesten hebben gewoon serieuse mentale problemen die niet altijd terug te linken zijn aan de opvoeding. Even toepassen op dit geval: het meisje heeft de Braziliaanse gepest omdat een jongen haar leuker vond. Kan zijn dat het meisje enig kind is en het gewoon is van al de aandacht te krijgen die ze wilt. Een typisch kenmerk van verwende kinderen, maar zo zijn er héél veel tegenwoordig. Er is gewoon iets in dat meisje dat ontbreekt... Dat klein deeltje menselijkheid dat haar zou moeten zeggen: "waar ben jij mee bezig?!" |