actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 27th November 2009, 16:55
Wouter's Avatar
Wouter Wouter is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: Tervuren
Posts: 923
Stuur een bericht via ICQ naar Wouter Stuur een bericht via MSN naar Wouter
maximum 15 kilogram is een lachertje, met een paar boeken, wat toiletartikelen, kledij, misschien een elektronisch voorwerp.. voor je het weet zit je erover als je een lange tijd op reis gaat.

Ik ken de industrie goed genoeg om te weten dat het niet enkel van de bagages te tillen is dat men rugklachten krijgt. Cargo 'in bulk' laden (nt containers of vliegtuigpaletten) daar zijn dikwijls stukken bij van 40-50 kilo, een totaal van een ton of meer. Die mensen moeten vaak met weinig volk een vliegtuig lossen, en met de tijdsdruk erbij zie je dan dat ze zelfstandig zware stukken gaan manipuleren. Zelfde om die voorwerpen uit de 'calle' te verslepen naar de transportband toe, dit is ook zware labeur. Stukken van 80 kilo zijn hier geen uitzondering. Vanaf 100-150kg per stuk worden ze aan de deur geladen en gebruikt men vorklift natuurlijk.

Meer werk presteren met minder volk I guess. Aandeelhouder wint
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 3rd December 2009, 22:12
Naime.Ozdemir Naime.Ozdemir is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Mol
Posts: 27
Wouter maakt een terechte opmerking over de mensen die cargo-vluchten moeten laden. Ook hun werkomstandigheden zouden herbekeken moeten worden. Ik vind echter wel dat we het werk van de arbeiders die de bagage van de reizigers in en uit het vliegtuig moeten krijgen niet mogen banaliseren.
Hoe je het ook bekijkt: 't is zware labeur! Bovendien is de actie niet gericht op het maximum gewicht aan bagage dat je mag meenemen. Wel op het maximum gewicht dat je per koffer mag aangeven. En ja, het is voor de reiziger een extra kost van een extra koffer te moeten kopen, en ja, hoe meer koffers hoe groter het risico dat er eentje niet op bestemming arriveert. Maar kom, het is toch een kleine "inspanning" om de werkomstandigheden te helpen verbeteren. Hopelijk resulteert de actie in betere omstandigheden voor alle arbeiders (zowel voor bagage-handling als cargo).
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:02.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.