actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > VARIA > Polls
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Bekijk Resultaten Peiling: Levensinstellingsprofiel (vul eerst enquête in!!)
Moderne Burgerij 4 17.39%
Gemaksgeoriënteerden 1 4.35%
Nieuwe Conservatieven 2 8.70%
Kosmopolieten 4 17.39%
Opwaarts Mobielen 1 4.35%
Postmaterialisten 7 30.43%
Traditionele Burgerij 0 0%
Postmoderne Hedonisten 4 17.39%
Stemmers: 23. U mag niet stemmen in deze peiling

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 16th April 2005, 14:02
BertBrockx's Avatar
BertBrockx BertBrockx is offline
Registered User

Stuur een bericht via MSN naar BertBrockx
De postmaterialist
De maatschappijkritische idealist die zichzelf wil ontplooien, zich verzet tegen sociaal onrecht en opkomt voor het milieu.

Vervolgens zijn op u de volgende waardenprofielen van toepassing, van meest naar minst passend:
Postmoderne hedonisten
Kosmopolieten
Gemaksgeorienteerden
Opwaarts mobielen
Moderne burgerij
Nieuwe conservatieven
Traditionele burgerij

Met citaat antwoorden
Oud 19th April 2005, 10:34
Pieterjan's Avatar
Pieterjan Pieterjan is offline
------

De nieuw conservatief
De burger uit de liberaal-conservatieve maatschappelijke bovenlaag die alle ruimte wil geven aan technologische ontwikkeling, maar zich verzet tegen sociale en culturele vernieuwing.

Mensen uit dit sociale milieu hechten veel belang aan het in stand houden van traditionele normen en waarden enerzijds en het beschermen van hun sociale status anderzijds. Het leven en handelen volgens etiquetteregels vindt men uitermate belangrijk en aan werken en presteren ontleent men een omvangrijk deel van hun identiteit. Binnen het milieu van de nieuwe conservatieven vindt men veel kunst- en cultuurliefhebbers. Ze staan positief ten opzichte van technologische ontwikkelingen, maar zijn behoudend in sociaal en cultureel opzicht. Sociale relaties zijn veelal hiërarchisch van aard; familierelaties spelen een centrale rol in het leven van de nieuwe conservatief.

Persoonlijke noot
Persoonlijk ben ik niet geneigd mensen in een hokje te stoppen en zeker niet omwille van enkele doorzichtige vragen. Toch klopt een "gedeelte" van deze beschrijving. Etiquetten zijn namelijk niet één van mijn specialiteiten. De waarheden die ik aan mezelf toeschrijf zijn in het cursief gezet. Dit ter verduidelijking

Vervolgens zijn op u de volgende waardenprofielen van toepassing, van meest naar minst passend:
Moderne burgerij
Opwaarts mobielen
Traditionele burgerij
Kosmopolieten
Gemaksgeorienteerden
Postmaterialisten
Postmoderne hedonisten
"Helden en getal zijn woorden die niet paren, leeuwen lopen in geen benden, veel kan zo weinig zijn. Macht van getal is zo vaak waan van macht. Wie zijn getal niet kent, kent zijn moed en één kan dan een leger zijn".- Cyriel Verschaeve -
Met citaat antwoorden
Oud 23rd April 2005, 15:16
StefanieJanssens StefanieJanssens is offline
Registered User

De carrièregerichte individualist met een uitgesproken fascinatie voor sociale status, nieuwe technologie, risico en spanning.

Maatschappelijk succes en hogerop komen vormen voor de opwaarts mobielen belangrijke drijfveren. Hun geluk wordt voor een belangrijk deel door hun carrière bepaald ('mijn werk is mijn leven'). Zij hechten er tevens veel waarde aan om aan anderen te kunnen laten zien wat zij hebben bereikt. Over het algemeen is men duidelijk materialistisch ingesteld; (veel) geld verdienen en consumeren zijn belangrijk. Opwaarts mobielen leiden een bijzonder druk en gehaast leven en voor huishoudelijke bezigheden als boodschappen doen en koken is nauwelijks tijd. In het algemeen zijn mensen binnen dit milieu vrij statusgevoelig en sterk prestatiegericht. Veel tijd voor rust en ontspanning lijkt er niet te zijn. Ze zien het gezin wel als de ideale leefvorm, maar tonen doorgaans geen sterke familiaire betrokkenheid.

Moderne burgerij
Kosmopolieten
Gemaksgeorienteerden
Nieuwe conservatieven
Postmoderne hedonisten
Traditionele burgerij
Postmaterialisten
Met citaat antwoorden
Oud 24th April 2005, 18:28
Lies Lauwers Lies Lauwers is offline
Registered User

Levensinstellingsprofiel

De kosmopoliet
De open en kritische wereldburger die postmoderne waarden als ontplooien en beleven integreert met moderne waarden als maatschappelijk succes, materialisme en genieten.

Postmaterialisten
Postmoderne hedonisten
Opwaarts mobielen
Gemaksgeorienteerden
Nieuwe conservatieven
Moderne burgerij
Traditionele burgerij
Met citaat antwoorden
Oud 27th April 2005, 21:36
Kenny's Avatar
Kenny Kenny is offline
UDHR - art. 19

En zijn de resultaten een beetje zoals verwacht/gehoopt?
Oud 28th April 2005, 12:46
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator

Ik vind het een 'interessante' staalkaart van 'ons publiek'...

Het opzet om een populatie onder te brengen in verschillende 'profielen' is vandaag de dag sowieso een heikele zaak... Als er dan eens een serieuze poging wordt ondernomen, dan laat ik ze graag 'los' op de studenten alhier...

Maar ik zal nu niet direct de resultaten van deze enquête als 'evangelie' gaan beschouwen om er weet-ik-welke-conclusies aan te koppelen...
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:11.