actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Mensenrechten
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 15th December 2009, 11:37
lies.janssen lies.janssen is offline
Registered User

Stuur een bericht via MSN naar lies.janssen
Is er al een reactie van de lerares? Ik kan niet geloven dat een leerkracht zoiets kan doen bij een leerling. Okee, dat de leerlingen het bloed vanonder je nagels uithalen, maar dan doe je zoiets nog niet!
Ik vind wel dat we niet kunnen oordelen op het verslag dat enkel van de leerling en zijn ouders afkomstig is. Ik vind dat we op zen minst moeten wachten op de reactie van de leerkracht. Ik wil haar verhaal ook eens horen, want ik blijf erbij voor één keer je huiswerk niet te maken, ruk je iemands kaak niet van zijn gezicht. Eigenlijk doe je dat als leerkracht nooit, maar al vast niet voor die ene keer huiswerk niet gemakt te hebben. Dat geloof je toch zelf niet.?!

Lies Janssen
2 Baso D
Met citaat antwoorden
Oud 29th January 2010, 19:23
lottevangorp lottevangorp is offline
Registered User

Dat zoiets kan gebeuren ?!?
Ik zou ook de reactie van de lerares afwachten, want als je tot zulke dingen in staat bent, dan moet er toch al iets serieus zijn misgelopen.
Het is bijna onmogelijk om een kaak los te rukken, laat staan door een vrouwelijke lerares.
Ik vind het een bizar verhaal, maar ik verheug me op het vervolg ..
Met citaat antwoorden
Oud 30th January 2010, 15:58
Tinne.Buyens Tinne.Buyens is offline
Registered User

Allereerst dienen we dit artikel te situeren in de ruimte, wat hier betreft : China. In China geldt de '1 kind - politiek', wat impliceert dat ouders maar 1 kind op de wereld mogen zetten. Dat 1 kind moet later voor hen zorgen op hun oude dag en voor hun pensioen zorgen, dus dat kind moet alle kansen krijgen. Het onderwijs is zo ook ingericht, iemand zonder discipline en verstand komt er gewoon niet aan de bak.
Misschien had de leerkracht op het moment van haar actie in haar achterhoofd 'dat die jongen een nietsnut was die zelfs zijn huiswerk niet wou maken', al moeten we daarvoor haar reactie afwachten. Maar natuurlijk, niets rechtvaardigt zulk geweld, en al zeker niet op iemand die zich niet kan verweren! En een kaak loswrikken, daar moet je al goed getraind voor zijn!
De schadevergoeding is maar een hulp om de financiële kosten te dekken, de emotionele kosten (vertrouwen in de school, leerkrachten, volwassen in het algemaan misschien), die vallen niet te dichten, met welke prijs dan ook.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:28.