![]() |
|
Bekijk Resultaten Peiling: Boerkaverbod terecht of niet? | |||
Terecht |
![]() ![]() ![]() |
10 | 90.91% |
Niet nodig |
![]() ![]() ![]() |
1 | 9.09% |
Stemmers: 11. U mag niet stemmen in deze peiling |
![]() |
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Mooie woordspeling ![]() Ik wist helemaal niet dat het dragen van een bivakmuts op openbare plaatsen in België verboden was. Dat verandert mijn mening nu wel een beetje... Ivan zei dat je je identiteit niet mag verbergen als je je in het openbaar begeeft en dat doen de vrouwen die een boerka dragen wel. En inderdaad, waarom zouden zij dat dan wel mogen als iemand anders niet met een bivakmuts over straat mag lopen. Ik ga nu niet herhalen wat Ivan al gezegd heeft, maar ik kan me volledig vinden in wat hij ervan vindt. Ik heb echter zelf nog nooit iemand in België met een boerka over straat zien lopen, dus ik heb eigenlijk geen flauw idee op hoeveel personen deze wet nu een invloed kan uitoefenen... |
|
|||
|
|||
Ik denk dat ik voor een groot deel de mening deel van Ivan en Charlotte.
Ik heb absoluut geen probleem met mensen die een hoofddoek dragen. Uiteindelijk is dit voor hen een symbool van hun geloof, net zoals ook sommigen onder ons rondlopen met een kruisje rond hun nek. Toch geloof ik ook sterk dat ergens de grens moet getrokken worden. Je identiteit moet ten allen tijde gevrijwaard blijven en met het dragen van een boerka gebeurt dit absoluut niet. Ook denk ik persoonlijk dat weinig vrouwen vrijwillig zo'n boerka dragen. Ik vind het met andere woorden een goed voorstel. Al wil ik wel duidelijk stellen dat het dragen van een hoofddoek moet blijven kunnen. Tenzij bijvoorbeeld in schoolverband, wanneer de school in kwestie dit ten zeerste verbiedt, maar dan zitten we in een totaal andere discussie natuurlijk ![]() |
|
|||
|
|||
Ik respecteer ieders godsdienst en ben helemaal niet racistisch.
Ik heb ook absoluut geen problemen met hoofddoeken. Zeker hoofddoeken waarbij je nog duidelijk het gezicht van de vrouw in kwestie kan zien. Dat haar haren nu bedekt zijn of niet, maakt ook niet hét verschil. Maar een boerka draagt iets afschrikwekkend in zich. Je weet helemaal niet tegen wie je praat, wie er onder die boerka zit. Het kan even goed zijn dat je met een man spreekt met verkeerde bedoelingen. Een boerka belemmert ook het contact. Hoe extreem je ook bent in je geloof, ik vind dat wanneer je niet in je moederland gaat wonen dat je ook wel oor mag hebben naar wat de mensen daar vinden en hoe zij daar tegenover staan. Misschien kan er zo wel een compromis gevonden worden. Ik denk trouwens moest iedereen gematigd en gemoedelijk van instelling zijn, dat er dan veel minder conflicten zouden zijn. Maar geloof in wie of wat dan ook, kan nu eenmaal heel sterke vormen aannemen. |