actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 11th April 2010, 18:07
Lennart Lennart is offline
Registered User

Ik kan de rest hieronder alleen maar gelijk geven. Ook ik heb al opgemerkt dat kinderen van werknemers vaak sneller in een bedrijf worden aangenomen als andere kinderen. Het is inderdaad niet echt eerlijk, maar langs de andere kant, zelf zou je als ouder ook proberen je eigen kind een leuke job te geven...
Maar als de reden om kinderen van werknemers eerst aan te nemen is, dat deze wel altijd en optijd aanwezig zijn en andere kinderen als eens niet durven komen opdagen, dan vind ik dit niet juist, hiervoor zijn er andere oplossingen.
Waar ik nu al enkele jaren vakantiewerk doe, wordt er heel grondig bijgehouden wat je op een dag presteert, of je altijd aanwezig bent. Als je niet voldoet, word je na 1 of 2 weken al op het matje geroepen. Als je dan niet beter je best doet, mag je volgend jaar niet meer terugkomen.
Hiermee kan je ook het 'probleem' dat Charlotte aanhaalde, ook mee aanpakken. Iedereen zal even hard zijn best moeten doen. Als je niet voldoet moet je het volgende jaar niet meer terugkomen, of je nu een kind van een werknemer bent of niet.
Met citaat antwoorden
Oud 19th May 2010, 19:00
Mathias Van der Sanden Mathias Van der Sanden is offline
Registered User

Ik heb vorig jaar geprobeerd om een vakantiejob te bemachtigen bij De Post, maar dat is toen niet gelukt. Nu dit jaar, is het wel gelukt. Mijn broer werkt al jarenlang als postbezorger en heeft nu via zijn baas een plaatsje voor mij weten te bemachtigen. Dit systeem wordt min of meer in scholen ook toegepast. Bij het inschrijven van een kind bij het begin van het schooljaar vragen ze ook altijd of er nog broers of zussen leerling zijn in de school. Die kinderen krijgen dan voorrang op de andere kinderen.
Met citaat antwoorden
Oud 19th May 2010, 19:12
dominiquevandevliet dominiquevandevliet is offline
Registered User

Helemaal eerlijk is het niet, maar ik begrijp het wel dat kinderen van werknemers voorrang krijgen. Ik kan me wel inbeelden dat dit meer voorkomt dan we denken.
Enerzijds vind ik het begrijpelijk dat kinderen van werknemers voorrang krijgen. Het is immers makkelijk voor hun ouders om de kinderen gewoon mee te nemen naar hun werk. Ze moeten dan niet wekenlang zoeken naar een al dan niet leuke vakantiejob. Bovendien krijgen ze misschien meer betaald dan andere jobstudenten.
Anderzijds is deze situatie dan weer oneerlijk. Iedereen zou de kans moeten krijgen om een vakantiejob uit te oefenen die hij/zij wilt.
Veel zullen we er niet aan kunnen doen. Zolang alles legaal verloopt zal er niet snel iets veranderen.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:49.