![]() |
|
|
|||
|
|||
Het is inderdaad wel heel erg jong om op die leeftijd al een gsm te hebben! Ik kan mij niet voorstellen dat mijn kleine nichtjes nu al met een gsm zouden rondlopen. Nu begint het natuurlijk met het bellen en het sms'en naar ouders (die gescheiden zijn), maar vanaf dat meerdere vriendjes een gsmtoestel gaan hebben, gaat ook hij rap beginnen sturen en bellen met hen.
Ik begrijp ook niet goed dat er zoveel ouders zijn die de gsm rekening van hun kind betaald. Ik denk dat dit een goede manier is om je kind een beetje te leren omgaan met de waarde van geld. Ze doen dit zelf op en merken uiteindelijk ook op dat ze uit al dat gebel en nutteloos gesms ook niet al te veel uithalen wat dat geld werkelijk waard is. Het is misschien voor velen wel moeilijk om dat op zo een jonge leeftijd te begrijpen. |
|
||||
|
||||
Naar mijn mening is het gewoonweg te jong. Zoals hieronder al vermeld werd, gaan kinderen van 8-9 jaar nog naar de lagere school, meestal dicht bij huis. Er is hiervoor geen enkele reden om een gsm aan je kind te geven. Stel er gebeurt toch iets... ben er bijna 100% zeker dat daar iemand aanwezig zal zijn, met een GSM op zak. Ik leid uit het artikel af dat Jordi een rustige, brave jongen is en goed luistert naar zijn ouders. Helaas heb ik al meermaals ondervonden dat er niet veel rustige kinderen nog rond lopen (lees: t.o.v. vroeger!!). Ik denk dat er bij een groot deel toch misbruik van gemaakt gaat worden.
Wat betreft de kosten voor de ouders of de kinderen. Het lijkt me goed, wanneer kinderen een GSM krijgen (bijvoorbeeld bij hun communie) dat de ouders in de beginjaren de rekening betalen. Je kan moeilijk gaan verlangen dat je een cadeau geeft dat het kind volledig voor de kosten moet opdraaien, niet alle kinderen krijgen zakgeld.... Ze hebben daarnaast ook geen ander inkomen. Dat laat niet staan dat ze je niet duidelijk moet maken, hoeveel zoiets kost, dat je ermee moet oppassen, er moeten duidelijke afspraken gemaakt worden!
|
|||
|
|||
Je hebt een gsm en een gsm. De ene gsm kun je mee bellen en sms'en terwijl je met de andere een hele reeks nutteloze spelletjes kunt spelen en muziek kunt downloaden etc etc.
Dat ouders hun kind een gsm geven waar ze alleen mee kunnen bellen en sms'en, daar kan ik nog inkomen, want dat is precies waar een gsm voor dient. Men is bereikbaar. Maar al die totaal overbodige applicaties die je er deze dagen bij krijgt zoals ik hierboven al heb aangehaald, dat is waar men de mist ingaat. |