8th May 2010, 19:27
|
Registered User
|
|
|
|
Ik weet dat er veel klachten komen op 14 juni. Ik denk dat vele studenten vergeten dat zij een volmacht mogen geven over hun stem. Dan kunnen zij thuis blijven studeren en doen ze toch hun plicht. De examenregeling aanpassen aan deze datum is een veel riskantere oplossing. Dat betekent dat nu (want de knoop is nog maar pas doorgehakt) alle examenroosters nog eens zouden moeten veranderen. Dat betekent dan weer dat er sommige vakken weer niet goed komen te staan waardoor de studentenraden van alle scholen, de directies en de administratieve dienst weer in gang moeten schieten. Alle examenplanningen lopen in het water en hopla, ons domino effect is begonnen.
Het beste zou natuurlijk zijn dat voor iedereen de examenrooster wordt aangepast dat het voor niemand een probleem vormt maar dat is onmogelijk. Mijn mening is dus dat volmacht geven de beste oplossing is. (Of heel vroeg gaan stemmen.) De examens op deze dag veranderen, is een riskante beslissing. Dan maakt de politiek zich helemaal onpopulair bij de jongeren.
|