![]() |
|
![]() |
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|
|||
|
|||
Hier staat de computer ook de ganse dag te draaien. Ik heb van jongs af aan de gewoonte aangekweekt om via de computer te leren door samenvattingen uit te typen: eerst was dit gewoon duidelijker, daarna was ik er sneller mee klaar en nu leer ik gewoon het beste als ik eerst alles overlopen heb door de samenvatting uit te typen en dan de samenvatting te blokken.
Op zich geen probleem, maar mijn computer staat dan ook weer constant in verbinding met het internet. Msn staat de ganse dag op, zodat ik direct een vraag kan stellen aan medestudenten over de leerstof (en zij kunnen ook steeds bij mij terecht voor vragen). Ik neem als pauze regelmatig een kijkje op mijn Facebook-profiel of iets dergelijks, maar ik weet er toch tijdig mee te stoppen. Als ik besef dat ik nog veel moet studeren, zal ik ervoor zorgen dat ik dat doe i.p.v. tijd te verspillen aan Facebook of iets dergelijks. |
|
|||
|
|||
Mijn computer staat ook altijd aan... Soms word ik er zelf gek van, dat ik er niet af kan blijven en zet ik hem uit, maar al snel heb ik dan opnieuw een uitvlucht om hem aan te zetten en iets op te zoeken.
Het internet is in veel gevallen echt gewoon bijzonder handig, je hebt veel sneller de betekenis van een bepaald woord gevonden, dan wanneer je er een woordenboek voor moet openslaan, je kan verschillende omschrijvingen van bepaalde zaken vinden, ... Langs de andere kant blijft de afleiding soms toch overheersen... Toch is het inderdaad gemakkelijk om samenvattingen te typen, zoals Charlotte aanhaalde... |
|
|||
|
|||
Doorheen het jaar moet ik bijna elke dag op de computer voor schoolwerk. Tijdens de examens tracht ik dit zo beperkt mogelijk te houden.
Enkel af en toe voor wat morele steun van vrienden zal ik tijdens de examens eens facebook chekken. Op dit moment ben ik om eerlijk te zijn de computer zelfs beu. Ik kijk ernaar uit om rustig te werken voor school zonder de computer. Samenvattingen maken op de computer doe ik zelden, wel de powerpoints eens bekijken. Als ik iets moet opzoeken op internet noteer ik dit meestal op een blaadje en ik plan ook wanneer ik er even opga om te chatten, iets op te zoeken. Globaal genomen is mijn computergebruik tijdens de examens veel minder dan anders. |
|
|||
|
|||
De computer is volgens mij vandaag de dag een normaliteit geworden, zoals iedereen wel een tv heeft staan in zijn living, of een gsm in je broekzak. We moeten alleen nog maar naar onze eigen school kijken om te beseffen hoe evident het is geworden om over een computer te beschikken, alles wordt gemaild en/of op toledo gezet. Geen computer hebben zou toch wel een kleine ramp betekenen inszake de planning van je schoolwerk. Natuurlijk moet dit instrument niet altijd gebruikt worden voor spelletjes of sociale netwerken ŕ la facebook, maar net zoals je tijdens je pauze misschien een luchtje gaat scheppen, controleer je ook eventjes de nieuwsmeldingen op net vermelde websites. Voor mij is geen computer hebben ondenkbaar, ik zou heel veel moeite hebben met het plannen en organiseren van mijn (school)leven.
|
|
||||
|
||||
Als ik destijds de computer uitzette, kreeg ik last van fantoompijn. Ik weet niet of dat normaal is...