![]() |
|
![]() |
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|
|||
|
|||
Echt doodzonde dat een land met een toekomst toch zo verdeeld blijkt te zijn. Het westerse Turkije heeft het potentieel om een goed Europees land te zijn. Ze hebben er een moderne maatschappij met prachtige steden en universiteiten. De economie draait dankzij het toerisme. Maar het is toch o zo jammer van het Oosterse Turkije. Het is dag en nacht verschil. Maar zonder fundamentele veranderingen kunnen wij ze imho nooit toelaten in de EU.
|
|
|||
|
|||
Turkije heeft inderdaad nog werk voor de boeg als ze willen voldoen aan de eisen van de Europese Unie. Ik kan het zelf eigenlijk niet geloven dat er daar nog steeds gemarteld word, en dan nog evenveel als voorheen! Na 6 jaar moet je toch op zijn minst het één en ander kunnen oplossen. Het is natuurlijk een mentaliteit, een gewoonte die is vastgeroest voor de politie daar, maar toch! Change should be in progress by now, en zo zie je er dan wel niks van. Dit moet worden aangepakt, zichtbaar worden aangepakt of anders bye bye lidmaatschap Turkije.
|
|
|||
|
|||
Zelf ben ik afgelopen zomer in Turkije geweest, in het westen. Als ik dit artikel dan lees dan stel ik me toch wel enkele vragen. Er moet dan toch een enorm verschil in mentaliteit zijn in het westen en het oosten van Turkije?
Het westerse Turkije is prachtig, de mensen zijn er heel behulpzaam en vriendelijk, ze hebben prachtige steden, het toerisme draait er op volle toeren, kortweg ze hebben al het potentieel om toe te treden tot de Europese Unie. Het is echt jammer dat het hele land moet boeten voor de mentaliteit van het oostelijke Turkije... maar er moet inderdaad wel iets fundamenteel veranderen om te kunnen toetreden tot de Europese Unie want martelingen horen niet meer thuis anno 2010. |