actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > VARIA > Polls
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Bekijk Resultaten Peiling: Uw (federale) stem op 13 juni?
CAP 0 0%
CD&V 6 10.17%
Groen! 9 15.25%
LSP 0 0%
Lijst Dedecker 0 0%
N-VA 29 49.15%
Open VLD 1 1.69%
PVDA+ 0 0%
Vlaams Belang 3 5.08%
sp.a 8 13.56%
Blanco/ongeldig 3 5.08%
Stemmers: 59. U mag niet stemmen in deze peiling

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 20th June 2010, 22:44
BjornBlommé BjornBlommé is offline
Registered User

Ik denk dat veel mensen op NVA gestemd hebben omdat Bart De Wever bv. mee heeft gedaan aan 'De Slimste Mens'. Zijn dialogen met Rik Torfs,... hebben van hem een 'TV-figuur' gemaakt. Ik denk dat mensen sneller geneigd zijn om te stemmen op mensen die ze op TV zien... Ze leren deze persoon beter kennen naar gelang de 'rol' die hij uitoefent (Bart was in dit programma een 'droogstoppel' die toch mensenharten kon veroveren). Door mee te doen aan zulke programma's wordt hij ook door jongvolwassenen (wij) meer gezien en gehoord.

Siegfried Bracke heeft volgens mij om dezelfde reden zeer veel stemmen behaald (toevallig dezelfde partij?)

Wat met Rik Torfs dan? Ik denk dat dit schaap (CD&V) al verdronken was vooraleer Rik Torfs erin stapte en dus bijgevolg niet veel stemmen haalde.

Ik denk dat niet veel mensen effectief naar 'Het grote debat',.. hebben gekeken en naargelang het verloop hiervan hun keuze hebben gemaakt.

Persoonlijke mening natuurlijk
Oud 21st June 2010, 22:09
Believing Bart Believing Bart is offline
99% leerkracht

Vraag die mij ook wel bezig houdt: Hoe lang houdt Rik Torfs het uit in de politiek? Want minder nog Bracke is Torfs iemand die 'in de lijn van de partij' kan spreken en 'zijn mond kan houden'. Torfs is een denker en denkers moeten vrij kunnen denken los van partijstandpunten. Komt daarbij dat Torfs zelf meer pleit voor denkwerk in de politiek, maar dat wringt uiteraard met het 'ik-denk-alleen-maar-aan-de-volgende-verkiezingen'-syndroom waaraan onze politiek lijdt.
Oud 19th October 2010, 13:29
Jelle Eyselbergs Jelle Eyselbergs is offline
Registered User

Ik heb wel niet gestemd wegens in coma maar ik zou toch voor de sp.a stemmen. En dan gewoon omdat ik mij kan vinden in het sociaal gedachtengoed niet vanwege de een of de andere politieker. Momenteel zijn ze allemaal niet goed bezig maar ik heb er niet zo'n last van dus laat ze maar wat verder prutsen. Ik ben wel ten zeerste tegen een splitsing dus hopelijk komt dat er niet van. Wie het gaat oplossen, geen idee.
Met citaat antwoorden
Oud 19th October 2010, 15:50
jurgen jurgen is offline
Registered User

Nu dit topic toch omhoog gehaald is zal ik mijn vraag ook maar ineens stellen?
Wat zijn zo de redenen waarom je (iedereen die zich aangesproken voelt) het land niet zou willen splitsen, als het niet gaat dan gaat het niet.

(En "we zijn nu al zo klein" vind ik geen argument, er zijn ruim 10 landen die kleiner zijn en 12 landen met minder inwoners dan Vlaanderen (niét België).
Ik ben zeer benieuwd.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:27.