actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 19th October 2010, 19:11
Steffi.Vissers Steffi.Vissers is offline
Registered User

Onbegrijpelijk gewoon. Hier wordt je gewoonweg stil van. Hoeveel jongeren gaan er nog aangevallen, aangerand of zelfs vermoord moeten worden, vooraleer er iets zal veranderen? Is dit dan de toekomst die we tegemoet gaan? Bij de minste woordenwisseling een messteek krijgen? Ik denk dat we onszelf eens dringend moeten beginnen afvragen of hier sprake is van "wat krapul dat de controle verliest" of dat we hier te maken hebben met een echt maatschappelijk probleem.
Met citaat antwoorden
Oud 19th October 2010, 21:07
NicoGuitard NicoGuitard is offline
Registered User

Geweld is van alle tijden. Wat wel opvalt is dat er tegenwoordig terug sneller naar wapens gegrepen wordt. We leven in een tijd waar het hoe langer hoe meer ieder voor zich is. De maatschappij reageert er telkens weer zwaar geshoqueerd( begrijpelijk ook) op, maar tegelijk worden we wel overspoelt met berichten over overvolle jeugdinstellingen en een justitie dat niet in staat is om jonge delinquenten op gepaste manier te straffen.

Over het meisje: in het bericht lezen we dat volgens de eerste vaststellingen het slachtoffer het meisje zou hebben lastig gevallen. Dit begrip kan zeer ruim opgevat worden maar doelt volgens mij op een vorm van sexuele intimidatie. We weten niet wat zich de dagen/weken voordien heeft afgespeeld. De kans is groot dat deze ruzie al langer aan de gang was. Dat het meisje zich zwaar bedreigd voelde en het nodig vond om gewapend naar school te komen. Ik wil zeker niet het geweld goed spreken, maar ik denk wel dat het nog te vroeg is om al echt conclusies te trekken.
Met citaat antwoorden
Oud 20th October 2010, 00:00
jens.cuypers jens.cuypers is offline
Registered User

Wat mij opvalt is dat dit weeral in deze regio voorkomt. Het lijkt alsof de criminaliteit in België het grootste is in steden zoals Charleroi, Molenbeek, Luik, Brussel. Deze zijn dus allemaal rond de hoofdstad gelegen of in Wallonië. Is dit gewoon toevallig of zou er gewoon effectief een oorzaak zijn waarom er daar zoveel problemen zijn.

Misschien is het probleem te wijden aan de vele culturen die men daar ziet. Elke cultuur heeft zijn eigen gedachtengang. Het normale gedrag voor een bepaalde cultuur, kan een belediging zijn voor de andere.

Hopelijk komt er ooit een oplossing voor deze problematiek, maar ik vrees dat het enkel erger zal worden i.p.v. beter.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:03.