actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Posts van vandaag Vragen insturen

Antwoord

Onderwerp Opties Stem op Onderwerp Weergave Modus
Oud 20th October 2010, 10:44
Jelle Eyselbergs Jelle Eyselbergs is offline
Registered User

Een kind heeft zeker genoeg voedsel nodig. Het op zijn tweede verjaardag al op een zwaar dieet zetten werkt enkel averechts. Het heeft het nog niet maar zal er zeker gezondheidsrisico's aan over houden. Bovendien wat als ze door heeft dat haar moeder enkel bijkomt en buiten haar zicht junkfood eet. De moeder zou haar kind beter normaal eten en gezond eten geven. Zelf moet ze zichzelf dwingen met haar dochter mee te doen. Niet haar dochter straffen vanwege haar eigen zwakheden.
Met citaat antwoorden
Oud 20th October 2010, 13:17
jorina jorina is offline
Registered User

Ik vind het heel erg voor het kind. Een kindje van 2 mag ook zelfs nog een beetje mollig zijn. Het moet geen dik kind zijn, maar als je kind nog gezond genoeg is, dan is dit toch voldoende? Er is zelfs aangetoond, dat kinderen die van kleins af aan op dieet zijn gezet, het later moeilijker hebben om van ongezond eten af te blijven. De moeder zou dus beter haar kind normale voeding geven en zien dat ze genoeg eet.
Met citaat antwoorden
Oud 20th October 2010, 18:23
lien.lauwers lien.lauwers is offline
Registered User

Ik deel de mening van de anderen, dat jonge kinderen voldoende moeten eten om goed te groeien. Anderzijds begrijp ik de situatie van de moeder wel, zij heeft een psychologisch probleem. Ze heeft vroeger iets meegemaakt en ze wil dit nu voorkomen bij haar dochter, een logische reactie dus. Ik vind niet dat je zomaar mag zeggen dat de moeder onverantwoord bezig is. Zij weet dit zelf ook wel, maar het is moelijk voor haar om haar kind gewoon te laten eten. Natuurlijk moet voor dit probleem een oplossing worden gezocht, vooral de moeder moet professionele hulp krijgen om van haar probleem af te geraken.
Met citaat antwoorden
Oud 20th October 2010, 19:48
Laura.Cabanier Laura.Cabanier is offline
Registered User

Ik ben het eens met de reacties van mijn voorgangers. Het is naar mijn mening redelijk schandalig dat een moeder haar eigen problemen probeert te vergeten door haar kind zo iets aan te doen.

Zoals al vaker gezegt, een kind heeft nood aan allerlei voedingsstoffen om normaal op te kunnen groeien. Een moeder zou dat moeten weten en haar best moeten doen om haar kind zo goed mogelijk op te laten groeien, in plaats van de groei van het kind tegen te werken.

Ik vind wel dat we kinderen (eigenlijk alle mensen) moeten motiveren om gezonder te eten, maar dat betekent niet dat we niets meer mogen eten!
Met citaat antwoorden
Antwoord

Posting Regels

Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:30.