![]() |
|
#1
|
||||
|
||||
Citaat:
Werkstuk van een 17-jarige: http://www.scholieren.com/werkstukken/19361 Conclusie: [...] Er is bewezen dat wanneer dat wanneer een bedrijf stop met een reclame, deze reclame wordt vergeten. Er is dan geen impact meer en ook geen bekendheid meer. Niet alleen de commercial wordt dus vergeten, ook het product zelf. Dit uit zich weer in een vermindering van de koopbereidheid. Commercials hebben dus wel degelijk effect op het koopgedrag van mensen en op de omzet.
__________________
'I have never let my schooling interfere with my education.' -- Mark Twain |
#2
|
|||
|
|||
Ik vind het vrij belachelijk dat ze zo over een happy meal klagegen. Het is logisch dat mc donalds hier reclame over maakt, en die reclame dan ook zo uitspeelt dat elk kind wel een happy meal wil. Maar dit is toch zo bij elke reclame? Ok, je kind moet niet elke week een happy meal eten, maar af en toe mag het toch al wel eens. Er wordt ook reclame gemaakt voor chocolade, pizza en over nog veel meer fastfood. Het is de taak aan de ouders om te zien wat hun kinderen hiervan allemaal mogen en wat niet.
|
#3
|
|||
|
|||
Opvoeden
ja zeg het wordt tijd dat ze hun kinderen opvoeden!
op tv is er tijdens het kinderuur( op cartoonnetwerk tot middernacht) reclame van speelgoed.. onze kleine vindt ook alles leuk en wilt ook alles graag hebben en hoe graag wij dat ventje ook zien, er zijn beperkingen ik zeg niet dat wij superouders zijn, en dat we wel eens zwichten voor het gezeur...( alleen nog met een goed rapport!! eh manneke) belonen moet, maar niet altijd! een knuffel en een woordje van ...flinke vent...we zijn trots, doet soms meer dan het speelgoed dat na een dag al in de vergeethoek geraakt Mac donalds happy meal, hetzelfde, regelmaat 1 keer per maand of koken die ouders niet graag, het is vooral ook GOEDKOPER |
#4
|
|||
|
|||
Wat een absurd artikel. Het is gewoon een belachelijke actie van de ouders. Voor zover ik weet, is Happy Meal vooral gericht op jonge kinderen. Echt veel reclame wordt er niet voor gemaakt op tv in ons land. In Amerika kan dit misschien anders zijn, maar dan nog ligt het lot in de handen van de ouders, niet in dat van de kinderen zelf.
Een keer naar de MC Donalds gaan hoort er ook gewoon bij vind ik. Het is misschien minder gezond, maar het hoort toch ook bij het kind zijn. MC Donalds zal zich ook niet laten afschrikken door dit dreigement. Het is namelijk niet verboden reclame te maken. Als de ouders effectief een rechtzaak aanspannen en deze winnen, dan vrees ik voor een enorme problematiek. Reclame zal dan gewoon algemeen verboden worden. Reclame voor bier zou dan ook niet langer mogen of gewoon andere alcoholische dranken. Kortom, ik vind dit absurd! ![]() |
#5
|
|||
|
|||
San Fransisco verbiedt Happy Meal
De Amerikaanse stad San Francisco zal binnenkort de verkoop van Happy Meal verbieden. Happy Meal is het beroemde kindermenu van de hamburgergigant McDonald's. De stad vindt het niet gepast speelgoed weg te geven bij ongezond voedsel en wil met het verbod vetzucht bij kinderen bestrijden.
San Francisco is de eerste stad in de Verenigde Staten die deze maatregel neemt. Een ruime meerderheid in de gemeenteraad stemde gisteren in met het verbod dat op 1 december zal ingaan. De nieuwe wet slaat wel niet alleen op Happy Meal. Voortaan mogen in San Francisco enkel cadeautjes weggeven worden bij voedsel dat aan bepaalde voedingswaarden voldoet. De hamburgers en frietjes van McDonald's doorstaan deze test niet. McDonald's reageert teleurgesteld op de beslissing van San Francisco. "Dit is niet waar onze klanten om gevraagd hebben", aldus een woordvoerder. Bron: www.hln.be Datum: 3 november 2010 Dat ze voortaan in San Francisco de Happy Meals gaan verbieden vind ik niet kunnen. Zoals eerder gezegd beslissen de ouders zelf wanneer ze naar Mc Donalds gaan. De keuze ligt volledig in hun handen. Een kind dat elke dag gezond en gevarieerd eet kan wel eens een dagje 'zondigen' in Mc Donalds met een Happy Meal, hier is niets mis mee. Men zoekt ook niet naar alternatieven, zoals het speelgoed beperken, andere maaltijden bereiden bij het speelgoed,... Dit is nog maar een begin, het zou wel eens kunnen eindigen in een faillissement voor Mc Donalds. Laatst aangepast door carmen.van.bouwel : 3rd November 2010 om 15:29 Reden: datum vergeten |
#6
|
|||
|
|||
Bij nader inzien heb ik begrepen dat we het onderstaande artikel kunnen plaatsen onder de noemer 'boecht'. Het brengt ons niets bij dat de Happy Meal wordt verboden, zeker niet in San Francisco. Er wordt ook niets gezegd over de gezondheid die in het gedrang is gekomen, of er in deze streek al dan niet kinderen zijn met overgewicht of dergelijke. Als het hier gaat over de gezondheid die al is aangetast en dat er al gevolgen zijn van het eten van Happy Meals, dan is het maatschappelijk relevant. Maar dit is enkel preventief dus heeft het geen enkel nut voor onze maatschappij.
|
#7
|
||||
|
||||
Citaat:
![]() Echter: Waarom vind je dit niet maatschappelijk relevant? Obesitas, eetstoornissen, de toenemende luxe en de drang naar 'overmaat' op alle gebieden lijken me de dag van vandaag net ontzettend actueel. Ik sluit mij veel meer aan bij jouw eerste mening, waar je aanhaalt dat het nog steeds de ouders, de kinderen... zijn die de keuze maken om al dan niet naar Mc Donalds te gaan of zich al dan niet dagelijks op junkfood te storten. Onze maatschappij bestaat vandaag uit 'verleidingen' langs alle kanten, zodanig ingekleed dat "niemand" er nog aan weerstaat. De verleiding weghalen, in dit geval heel specifiek de reclame gericht naar kinderen, gaat in mijn ogen geen oplossing bieden. Het is net het weerbaar maken van het kind (en misschien nog wel meer de volwassene) tegenover al deze verleidingen dat een oplossing zou kunnen bieden voor deze 'more-more-most' ingesteldheid van onze samenleving. |