actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 4th November 2010, 19:29
Steffi.Vissers Steffi.Vissers is offline
Registered User

Citaat:
Orgineel gepost door anneleen.van.saet
Ik ben het niet eens met de meeste op dit forum. Het gaat hier niet over een fuif waar de jongeren naartoe gaan maar naar een dancing. De jongeren krijgen hier enkel nog meer zin om vroeger naar fuiven te gaan en volgens mij is het doel enkel zo veel mogelijk geld te verdienen op de kap van de jongeren. Dit initiatief is ook een publiciteitsstunt voor de Noxx en zal volgens mij de jongeren enkel aanzetten om vroeger naar fuiven te gaan en terug te komen naar de Noxx. Er is een gelijkaardig project in sommige gemeentes van België en de jongeren een zeer waardevolle les bijbrengt. Het project noemt MEGA en geeft 12-jarigen uitleg over hoe ze hun eigen goede antwoord kunnen vormen tegen verslavende middelen die ze op fuiven aangeboden kunnen krijgen. Het project sluit af met een MEGA-fuif.

Dan moeten de organisatoren ervoor zorgen dat zulke feestjes regelmatig georganiseerd worden zodat de jongeren er telkens terecht kunnen om eens uit te gaan. Of NOXX er nu geld aan verdient of niet, wat maakt dat nu uit? Vindt tegenwoordig nog maar eens een organisatie die dit gratis en voor niets wil doen. Het voornaamste is toch dat de jongeren er veilig een leuk feestje kunnen bouwen onder leeftijdsgenootjes?
Met citaat antwoorden
Oud 3rd December 2010, 15:52
Karenoris's Avatar
Karenoris Karenoris is offline
Registered User

Citaat:
Orgineel gepost door Steffi.Vissers
Dan moeten de organisatoren ervoor zorgen dat zulke feestjes regelmatig georganiseerd worden zodat de jongeren er telkens terecht kunnen om eens uit te gaan. Of NOXX er nu geld aan verdient of niet, wat maakt dat nu uit? Vindt tegenwoordig nog maar eens een organisatie die dit gratis en voor niets wil doen. Het voornaamste is toch dat de jongeren er veilig een leuk feestje kunnen bouwen onder leeftijdsgenootjes?

Vind *

Maar wat als dit veilig en leuk feestje aanzet tot meer?
Kinderen (géén jongeren!) die op hun 12jaar reeds beginnen 'zagen' over uitgaan. Het idee van de steeds meer en meer op de jeugd-gerichte maatschappij. Kinderen willen jeugd zijn, volwassenen willen jeugd zijn en jeugd vindt zichzelf als jeugd helemaal geweldig! Is dit niet opnieuw een stap in die richting?

Ik vind het nog een stapje verder gaan, wanneer ik 12-jarigen op een dorpsfuif zie feesten, met een biertje of zelfs wodka in de hand.
Het idee van kinderen zelf verantwoordelijkheid geven en fouten laten maken, is niet zoals de meeste het interpreteren het 'vrij opvoeden' en je kind laten doen. Maar net het héél intens begeleiden van je kind en dit vraagt heel veel bekwaamheid van de opvoeders. Dit wil in mijn ogen niet zeggen dat je geen grenzen stelt of geen sancties meer opstelt wanneer er grenzen worden overschreden.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:27.