actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Vierde Macht (media)
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Posts van vandaag Vragen insturen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Stem op Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 4th November 2010, 23:14
Jynthe's Avatar
Jynthe Jynthe is offline
Jynthe.Stabel
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Arendonk
Posts: 66
Je moet maar een of ander roddelblaadje (denk: Dag Allemaal) openslaan en je ziet de hoofden van BV's op je blad prijken om een of ander product aan te prijzen. Is het product daarom beter? Natuurlijk niet, en dit zou iedereen met gezond verstand kunnen weten... De koper wordt hier heus niet beter van. Alleen de BV's in kwestie krijgen een nog dikkere portemonnee.. Voor een foto poseren of enkele zinnetjes laten opnemen, en daarvoor 1000 euro ontvangen is nu eenmaal iets dat de gemiddelde BV zeker niet gauw zal afslaan!

Vanuit het standpunt van de bedrijven bekeken, snap ik deze 'tactieken' best. We leven nu eenmaal in een consumptiemaatschappij, en als de klant door een of andere bekend gezicht of een bekende stem het product effectief gaat gebruiken, is dit toch net heel slim bekeken? Als de klant gelooft dat het product beter is, en als het bedrijf de gewenste winst binnenhaalt, is toch iedereen tevreden?
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 6th November 2010, 20:11
Stijnvdv Stijnvdv is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Antwerp
Posts: 82
Overal wordt er met geld gegooid... Zij het aan topsporters (terwijl een ontelbaar aantal anderen beroepen véél meer verantwoordelijkheid/know-how/... vragen) of aan beroemdheden, ook al weet ik niet zo zeker of dat bekend zijn in de helft van een van de kleinste landen van Europa veel te betekenen heeft. Eens dat een persoon zijn bekendheid of faam heeft verworven, lijkt het geld binnen te stromen als ik dat zo lees, en dat voor de minste verdienste.
Dezer dagen beïnvloedt de media veel mensen, en zij hoeven dit niet eens te beseffen. Bepaalde mensen zullen BV's als een soort van ideaal zien, anderen zullen meteen wegzappen op het moment dat ze een bepaalde BV zien. Of misschien gaan bepaalde potentiële klanten onbewust een 'klik' maken, waarbij ze redeneren als volgt: ''Als die BV dat koopt/gebruikt, dan zal het wel van goede kwaliteit zijn! '' Het is een strategische zet dat de reclamebureaus maken, net zoals ze bij Dash ernaar streven om slechte reclame te maken die dan een mond-tot-mond reclame in werking zou kunnen laten treden...

Wie weet zien we morgen Tom Waes ''Dos cervezas'' zingen, waarna hij eindigt met ''Mannen weten waarom''.

@Barst: Bedoelt u niet 'Wie het schoentje past, trekke het aan'?
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 6th November 2010, 21:54
Jelle Eyselbergs Jelle Eyselbergs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Bouwel
Posts: 45
Volgens mij hebben firma's het recht om reclame te maken voor het product dat ze verkopen. BV's hebben dan op hun beurt volledig het recht om her munt uit te slaan. Moesten ze mij zeggen dat ik duizend euro krijg op iets te zeggen zou ik het ook doen hoor. Dat mensen denken dat het een beter product is zegt alleen maar dat het goede reclame was. Meer hebben de producenten niet nodig en de BV zal er zeker geen last van hebben.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 7th November 2010, 20:14
Belinda.Vandenbempt Belinda.Vandenbempt is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Boechout
Posts: 171
Citaat:
Orgineel gepost door Jelle Eyselbergs
Dat mensen denken dat het een beter product is zegt alleen maar dat het goede reclame was.
Of het iets zegt over de kwaliteit van de reclame, laat ik in het midden, maar ik denk dat het eerder iets zegt over de goedgelovigheid van de consument.
Persoonlijk ben ik uiterst allergisch voor alles rond de zogenaamde BV's. Ze hebben hun titel van BV omdat wij, de consumenten, hen tot BV-schap bombarderen. Zij lachen in hun vuistje omdat ze er aardig wat munt uitslaan. Soms word ik er niet goed van. Ze worden de hemel ingeprezen om hun zogenaamde capaciteiten. Het zijn steevast modelburgers, zijn de ideale schoonzoon (schoondochter), de ideale echtgenoot(ote) en ze lijken - wanneer wij hun entourage mogen geloven - wel heiliger dan moeder Theresea of de paus enz. enz. We krijgen aardig wat vertrouwelijke informatie over hun familiaal leven: ziekten van naaste familieleden, overlijdensberichten, foto's van blote, zwangere buiken en reportages van bevallingen, noem maar op.

Het ergst van al: wij blijven deze rommel slikken door middel van het lezen van die pulp en het bekijken van deze waardeloze programma's. Is een uitvaartverzekering bij maatschappij X beter omdat Koen Wouters zich laat inhuren voor hun reclamespot, is het beddenmerk Y, waar Tania Dexters mét haar nageslacht op zit te pronken van betere kwaliteit dan een ander merk? Twee maal raden.

Iedereen doet en gelooft wat hij/zij wil natuurlijk, maar reclame door een BV overtuigt mij om produkt X of Y zeker niet te kopen. Reclame is sowieso al zeer duur en wanneer je ziet wat artiest A of B hieraan moet verdienen, dan kan je al denken dat ofwel het aangeboden produkt enorm duur moet zijn ofwel van dubieuze kwaliteit. Trouwens, goede wijn behoeft geen krans.

Laatst aangepast door Barst : 9th December 2010 om 01:57
Met citaat antwoorden
Antwoord


Posting Regels

Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumsprong


Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:13.


Powered by: vBulletin Version 3.8.14 by DRC
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.