actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Posts van vandaag Vragen insturen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Stem op Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 8th November 2010, 17:06
Emma.Mertens Emma.Mertens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Lommel
Posts: 77
Lakse chauffeurs zijn er inderdaad, net zoals er lakse loodgieters, leerkrachten enzoverder zijn. Ik neem zelf veel de bus en heb toch de indruk dat ik dan altijd een goede chauffeur tref. Ik denk dus niet dat het probleem bij de zogenoemde luie chauffeurs ligt. Als er werken rond sommige trajecten zijn, staat dit meestal trouwens wel aangegeven op de site van De Lijn, waarbij men ook steeds een alternatieve reisroute aangeeft. Ik verwijt vooral het steeds drukker wordende verkeer en heb ook de indruk dat sommigen al snel geërgerd raken als de bus wel zeker, ocharme, 2 minuutjes te laat aan de halte is. Het idee van Jonas om bij de haltes waar men geregeld te laat komt, 5 minuten bij te tellen, vind ik dan weer heel goed.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 24th November 2010, 18:53
jonas.van.hal jonas.van.hal is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Vosselaar
Posts: 88
Grondigere research

Dan denk ik toch dat jij dan toch eerder een uitzondering op de regel bent, want ik zie er bijna dagelijks. Het drukker worden van het verkeer is inderdaad een probleem waar de lijn niets aan kan doen, net zoals de weeromstandigheden. Als het 's morgens regent nemen er meer mensen de bus, meer mensen wil zeggen meer haltes bedienen en daardoor is de bus te laat als het regent. Daar kan 'de lijn' ook niet aan doen, maar bij normale omstandigheden rijden sommige bussen nog veel te laat. Nu wat ik nog wil opmerken is dat het verkeer ook niet elke dag hetzelfde is, zo is een vrijdagavond helemaal verschillend van een woensdagavond. Ik denk dat als 'de lijn' daar al eens rekening mee zou houden, dat er veel meer bussen op tijd rijden. Maar het is maar een idee hé. Ik denk dat er gewoon grondiger research moet worden gedaan om te weten hoe lang een bus er over doet om een bepaald traject af te leggen. Ik weet niet hoe dat nu gebeurd, maar echt goed is de huidige methode toch niet, aangezien de bussen bijna meer te laat rijden dan op tijd.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 24th November 2010, 19:01
Renka De Weerdt Renka De Weerdt is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Hoogstraten
Posts: 27
Ik stond onlangs vooraan op een bus toen er een vrouw opstapte die tegen de buschauffeur begon te tieren dat de bussen altijd te laat zijn. Toen deze vrouw was gaan zitten zei de buschauffeur : ' en dat terwijl wij er niet eens iets aan kunnen doen' waarna hij begon uit te leggen hoe het systeem bij de lijn werkt. Om even een voorbeeld te geven. De directie maakt een schema waarop staat op welk tijdstip de bus aan welke halte moet zijn. Als er besparingen moeten worden gedaan kan dat op 2 manieren. Het schrappen van lijnen of het inkorten van de tijd. Zo is het gekomen dat bv de lijn 400 van hoogstraten naar Oostmalle zo'n 30-32 minuten heeft om aan te komen. Even ter verduidelijking als je dit met de auto doet doe je er zo'n 30 minuten over ZONDER over Achtel te rijden en ZONDER te stoppen aan bushaltes. twee dingen die een buschauffeur uiteraard wel moet doen. Sinds ik dit weet probeer ik mij telkens een bus te laat is te bedenken dat dit voor de chauffeur net zo lastig is als voor ons. Het verhelpt het probleem niet, maar het op lakse chauffeurs steken ook niet.
Als de overheid wil dat er meer gebruik wordt gemaakt van het openbaar vervoer zal het toch eerst zijn stiptheidsprobleem moeten oplossen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Posting Regels

Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumsprong


Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:14.


Powered by: vBulletin Version 3.8.14 by DRC
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.