![]() |
|
#1
|
|||
|
|||
Ik ben het volkomen eens met Robine. Ik vind het echt een goede zaak dat de flitspalen zorgen voor minder ongevallen en was er van begin af aan al een grote voorstander van de flitspalen. Flitspalen zorgen er nu eenmaal voor dat bestuurders trager en oplettender gaan rijden, al is het maar om de hoge boete niet te moeten ontvangen. Ik merk echter vaak dat vele bestuurders veel te snel rijden en dan plots remmen voor de flitspalen. Gelukkig zijn er nog regelmatige onverwachte controles die de bestuurders met een zware voet toch beboeten, op deze manier hoop ik dat de bestuurders hun snelheid toch aanpassen (al is het maar om aan een fikse boete te ontkomen.)
In het artikel vermeld men ook dat er een aantal flitspalen foutief geplaatst zijn. Dit probleem is gemakkelijk te verhelpen door onderzoek. Het kan namelijk dat de flitspalen eerst wel op een nuttige plaats stonden maar dat door een wijziging aan de verkeerssituatie deze nu niet meer nuttig zijn. Als men dan meer aandacht heeft voor de functie van de flitspaal zullen er al een hele hoop minder slecht geplaatste flitspalen zijn. |
#2
|
|||
|
|||
Ik vind de flitspalen op zich ook wel gevaarlijk, mensen gaan automatisch op hun rem, ook al rijden ze niet te hard, en dat kan tot gevaarlijke situaties leiden. Ik vind het veel beter zoals men nu van plan is om trajectcontrole toe te passen. Dan moet men niet meer op de rem want zal je gemiddelde snelheid bekeken worden en niet de snelheid op 1 plaats.
|
#3
|
|||
|
|||
Ikzelf stond eerst ook sceptisch tegenover de flitspalen, maar ben er nu ook een groot voorstander van. Het is natuurlijk onmogelijk om overal flitspalen te plaatsen, maar het lijkt me een goed idee om eens navraag te doen naar de plaatsen waar de snelheidslimiet vaak overschreden wordt, deze plaatsen dan ongemerkt te gaan checken, en indien dit inderdaad een probleemzone is flitspalen te plaatsen.
|
#4
|
|||
|
|||
Ikzelf ben eerlijk gezegd niet zo'n grote voorstander van de flitspalen. Ik rijd zelf zelden te snel, maar wanneer er niemand anders op de baan is, vind ik het moeilijk om me aan de snelheidslimiet te houden. Ook ik ben eerder een voorstander van trajectmeting dan van de flitspalen, omdat ik geloof dat deze efficiënter zijn. Ze zorgen er bijvoorbeeld voor dat je op een langere weg minder snel gaan rijden in plaats van op één punt op die weg. Natuurlijk vind ik het wel positief dat er minder ongevallen gebeuren op de plaatsen waar de flitspalen staan.
|