![]() |
|
|
|||
|
|||
Mijn mening
Jeff Vermassen is een strafpleiter en dat is nu eenmaal zijn job. Door het feit dat hij heel veel zaken wint roept dat uiteraard wel wat wroeging op bij andere pleiters. Dat hij onder sommige omstandigheden al eens een handtekening zou uitdelen is nu toch geen groot drama, hij heeft tenslotte ook al een boek geschreven en staat regelmatig in de media.
|
|
|||
|
|||
"Ik ga je vermoorden omdat je je job hebt gedaan!"
Stel je eens voor dat we doodsbedreigingen zouden sturen naar al degenen die hun werk doen. Maar wat is het toch met al die media? Het is de eerste keer dat ik een 'echte' rechtzaak aan de gang heb gezien. Waarom lieten ze deze keer wel camera's toe, of was dit al lang toegelaten? Zoals al enkele keren gezegd is geweest, de media heeft deze zaak wellicht opgeblazen en er zoveel mogelijk kijkcijfers proberen uit te 'melken'. Het facebook voorval doet me toch enorm denken aan ''De Slimste Mens ter Wereld'' waarbij ze anti-Linda de Win pagina's online hadden gezet. Kom op mensen, hebben we echt niets beters te doen? ![]() ![]() Nu hoop ik alleen maar dat de media er niet te veel aandacht meer aan zal geven. Allereerst hebben de meesten er allicht genoeg van, maar ook zou het wel eens meer kwaad dan goed kunnen doen, doodsbedreigingen zijn misschien niet altijd serieus maar daarom niet minder erg. |
|
|||
|
|||
Jef Vermassen deed enkel zijn job en ja, hierdoor heeft hij veel burgers 'tegen hun kar gereden'. Dit is nu enkel het risico dat je loopt als je advocaat bent én vooral als je zo'n bekende mediafiguur bent.
Ik vind de doodsbedreigingen absoluut niet kunnen en ik vind het heel laag bij de grond. Toch moeten we beseffen dat Clottemans inderdaad veroordeeld is zonder enige écht bewijzen. Daarnaast had zij oorspronkelijk ook Vermassen als advocaat gevraagd, maar de tegenpartij bleek sneller te zijn. Ik vraag me af hoe het proces zou gelopen zijn, moest Vermassen tóch Clottemans verdedigd hebben. Ik denk dat het verhaal dan een heel andere wending gehad zou hebben... Ik vind het dus 'raar' dat we iemand kunnen veroordelen zonder echte bewijzen en ik ben bang dat er nog een staartje komt aan dit hele onderzoek, maar doodsbedreigingen en dan nog via facebook: neen bedankt. |