![]() |
|
![]() |
|
Onderwerp Opties | Stem op Onderwerp | Weergave Modus |
|
#1
|
|||
|
|||
Citaat:
Ik vind trouwens dat die leerstoornis- attesten vies neigen naar een pedagogisch pessimisme binnen het onderwijs: "Hij kan dit niet want hij heeft dyslexie" in plaats van "Hij kan dit nog niet". Ik begrijp dat men eerst de oorzaak moet zoeken vooraleer men met efficiënte oplossingen kan komen maar zijn die leer- stoornissen wel de echte oorzaak? Dat is een vraag die men zeker moet durven stellen. Ik bekijk het echter niet zwart- wit. Ik kan best aannemen dat er leerlingen zijn waarbij de stoornis niet op te lossen valt. Het is dan ook deze groep dat het slachtoffer is van de minimalisatie en het relativisme van het begrip leerstoornis.
__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid. A. Einstein |
#2
|
|||
|
|||
Gisteren( 3/05/2011) in Het journaal van 7 werd er gesproken van commercialisering versus een democratisering van de hulpverlening aan leerlingen met spreek/schrijf/lees/reken problemen.
Op twaalf jaar tijd zou het aantal terugbetalingen van de logopedie met 43% gestegen zijn. De koepel van de Vrije CLB’s verklaart dat ouders te snel panikeren wanneer hun kind een ‘probleem’ vertoont en gaan dan advies verzamelen bij bevoegde instanties( democratisering). Vervolgens zouden logopedisten veel te snel een diagnose stellen ( commercialisering).
__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid. A. Einstein |