actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Posts van vandaag Vragen insturen

Antwoord

Onderwerp Opties Stem op Onderwerp Weergave Modus
Oud 30th November 2010, 13:42
Kimberly.Nuyts Kimberly.Nuyts is offline
Registered User

Het is inderdaad niet meer dan normaal dat de grote verdieners hun duit in het zakje doen om de staatsschulden af te lossen. Amerika heeft een enorme kloof tussen de rijkste en de armste burgers. In het artikel is ook te lezen dat het "gewone" werkvolk vaak hogere belastingen moet betalen dan de rijkere mensen. Dit vind ik ronduit schandalig. Deze mensen hebben al geen geld om een ziekteverzekering te betalen en moeten enorm hard werken om hun kinderen een beetje een deftige scholing te kunnen geven en wat krijgen ze ? Een belachelijk hoge belasting.

In Amerika moeten er redelijk wat zaken op orde gesteld worden en de belastingen zijn er één van. Ik ben wel blij dat er ten minste rijke Amerikanen zijn die zelf inzien dat Obama niet goed bezig is. Het is goed dat zij meer belastingen willen betalen om zo de last op de schouders van hun medeburgers te verlagen.

Obama heeft bij de midterm-verkiezingen geen al te goed resultaat gehaald en hoopt door de Bush-maatregel niet af te schaffen. Dit doet hij volgens mij op de foute manier. Zou hij niet beter de belastingen voor de rijkere verhogen en die voor de "armere" verlagen, zodat alles in Amerika wat eerlijker verloopt? Misschien moet hij al eens beginnen met zich aan zijn belofte te houden van tijdens de verkiezingscampagne in plaats van deze nu reeds te verbreken.
Met citaat antwoorden
Oud 30th November 2010, 20:58
Catharina.Michiels Catharina.Michiels is offline
Registered User

Sociale zekerheid

Ik kan helemaal akkoord gaan bij de mening van Kimberley.

Het zou een stap in de goede richting kunnen geven om eindelijk de beloofde sociale zekerheid in te voeren in Amerika. Zodat de "armere" bevolking zich ook kan permitteren om ziek te zijn. Hiermee wil ik niet zeggen dat men zich ziek kan melden om een dagje thuis te blijven, maar dat men als men ziek is, een niet al te grote financiële schade hoeft te lijden.
Met citaat antwoorden
Oud 1st December 2010, 11:26
Belinda.Vandenbempt Belinda.Vandenbempt is offline
Registered User

Het is goed dat men het geld haalt waar het te rapen valt, nl. bij de rijken. In ons land zie je ook meer en meer de kloof ontstaan tussen de welgestelden en de armen. Ondanks het feit dat wij als Belg een van de meest belaste inwoners van Europe zijn, moeten wij toch nog blijven inleveren, steeds meer en meer. Het einde van de tunnel (zoals vroeger minister Dehaene dit zo mooi verwoordde) is nog lang niet in zicht. Wat hebben de rijken wat anderen niet hebben? Massa's achterpoortjes om de belastingen te ontduiken. Van elke cent die een gewone arbeider of bediende verdient, staat alles zwart op wit. Deze mensen kunnen er niet onderuit om op de zuurverdiende centjes hun deel aan Vadertje Staat af te staan. In het verleden heeft men al eens berekend hoeveel maanden per jaar een werknemer in ons land eigenlijk gratis (!) gaat werken. Te gek voor woorden. Als je dan ziet dat bepaalde mensen hier de grote poen scheppen en ermee naar het buitenland trekken (de belastingparadijzen) om aan hun belastingplicht te ontsnappen, dan doet dit op zijn minst de wenkbrauwen fronsen hoe dit getolereerd kan blijven. Maar ja, sommige ministers willen nu eenmaal niet in hun eigen vel snijden.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Posting Regels

Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:01.